چشم انداز بازار تلفن همراه چين و هند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت هاستدنيوز،پيش بيني ها ي محققان آلماني نشان مي دهد که چين که اکنون از نظر شمار کاربران مقام نخست بازار جهان را دارد ، تا سال ۲۰۲۵ به جايگاه سوم و هند از رتبه دوم به رتبه پنجم تنزل خواهند کرد.بر اساس اين گزارش،  آمريکايي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت هاستدنيوز،پيش بيني ها ي محققان آلماني نشان مي دهد که چين که اکنون از نظر شمار کاربران مقام نخست بازار جهان را دارد ، تا سال ۲۰۲۵ به جايگاه سوم و هند از رتبه دوم به رتبه پنجم تنزل خواهند کرد.
بر اساس اين گزارش،  آمريکايي ها پنج برابر بيشتر از هندي و چيني ها گوشي  خريداري مي کنند.  
برغم رشد غير قابل کنترل در بازارهاي چين و هند، درآمد هندي ها و چيني ها کاهش يافته و به زير ميزان کاهش فروش در بازارهاي توسعه يافته رسيد.
در اين گزارش عنوان نشده که رتبه اول و دوم بازار جهاني تلفن همراه طي ۱۶ سال آينده از آن کدام کشورها خواهد شد.
چين در بين ديگر رقباي آسيايي خود با رشد سالانه ۲۰.۴درصد رتبه اول را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر بيش از ۶۱۶ ميليون کاربر دارد.
افزايش تعداد کاربران چين از رشد قابل توجهي برخوردار بوده است و در فوريه ۲۰۰۶ تعداد کاربران اين کشور ۴۰۰ ميليون نفر بوده و با گذشت ۱۶ ماه ، تا پايان ژوئن ۲۰۰۷ به ۵۰۰ ميليون نفر و اکنون با گذشت ۱۲ ماه از مرز ۶۰۰ ميليون نفر گذشته است.
چاينا موبايل و چاينا يونيکام دو اپراتور ارتباطي اين کشور هستند که به ترتيب رتبه هاي اول و دوم را در چين و اول و سوم را در جهان دارا مي باشند.
چاينا موبايل، در ماه ژوئن ۶/۷ ميليون نفر به تعداد کاربران خود افزوده است و تعداد کاربران اين شرکت در حال حاضر ۶/۴۱۴ ميليون نفر است.
در اين کشور تنها يکي از دو اپراتور بزرگ اين کشور يعني چاينايونيکام به ارايه سرويس هاي شبکه CDMA مي پردازد.
بر اساس تازه ترين آمار بدست آمده تعداد کاربران تلفن همراه در هند تا پايان فصل سوم ۲۰۰۸ ميلادي به ۳۱۰ ميليون و ۶۲۰ هزار نفر رسيد و در سپتامبر ۲۰۰۸ ميلادي نه ميليون و ۹۹۰ هزار نفربه تعداد کاربران تلفن همراه اين کشور اضافه شده است.
در ادامه اين گزارش آمده است با توجه به اين افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور پر جمعيت در اين فصل به ۲۷.۵ رسيده است.
آمارها  فوق نشان مي دهد که چين و هند از نظر رشد و افزايش تعداد کاربران تلفن همراه رقابت شانه به شانه با يکديگر دارند.
۱۷۹/۱۴/۱۳۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا