يک نوع هماهنگي جالب در عرصه ارتباطات و…

از سوي ديگر با تقويت بخش خصوصي در همه فعاليت هاي اقتصادي ، سياسي ، اجتماعي و فرهنگي – ارتباطات نيز در همين وادي قرار گرفته و خصوصي شده است.با خصوصي شدن اين حوزه از فعاليت هاي اجتماعي و اقتصادي در ايران، تبليغات شرکت هاي مخابراتي بسيار گسترده شده و اين در شرايطي است که …

از سوي ديگر با تقويت بخش خصوصي در همه فعاليت هاي اقتصادي ، سياسي ، اجتماعي و فرهنگي – ارتباطات نيز در همين وادي قرار گرفته و خصوصي شده است.
با خصوصي شدن اين حوزه از فعاليت هاي اجتماعي و اقتصادي در ايران، تبليغات شرکت هاي مخابراتي بسيار گسترده شده و اين در شرايطي است که شهروندان از سرويس دهي مناسب شرکت هاي مذکور راضي نيستند.
هم اکنون در راديو و تلويزيون و مطبوعات کشور و حتي در مترو و اتوبوس و برروي ديوار شهرها وبخش ها تبليغات مخابراتي بيش از ساير بخش ها به چشم مي خورد که ايکاش به اندازه تبليغات و هزينه کرد در اين زمينه قدري به سرويس دهي مناسب تر انديشه مي شد.
در همين راستا، يکي از شرکت هاي مخابراتي، (ارتباطات) اعلام کرده است که قيمت سيم کارت را در مدت ۴۵روز از عيد سعيد غدير تا سالروز پيروزي انقلاب اسلامي به حدود يک سوم کاهش داده است.
قيمت سيم کارت اين شرکت که قبلا ۳۴هزار تومان بود، به ۱۲هزار تومان کاهش يافته است که تا اينجا موضوع قابل تقدير و در خور توجه است.
مساله اي که در اين خصوص جالب توجه ، حيرت انگيز و حتما براي شهروندان آزاد دهنده خواهد بود، شيوه خريد يا تهيه اين سيم کارت ها است.
معاون اين شرکت مخابراتي گفته است ؛ شهروندان براي خريد سيم کارت … ابتدا يک هزار تومان به شرکت پست مي پردازند ، سپس ۱۱هزار تومان باقيمانده را به سه بانک مراجعه کرده و مبالغي را درهر يک از اين بانک ها واريز مي کنند.
شايد اين شرکت براي سرمايه گذاري يا دريافت تسهيلات بانکي و يا هر علتي ديگري اقدام به اين تصميم جالب و … کرده است ، اما يک شهروند بايد براي تهيه سيم کارت به چهار نقطه مراجعه و پول واريز کند!!
اين سياست گذاري و تصميم مديريتي يعني افزايش ترافيک شهر ، افزودن بر ميزان آلودگي ها ، آزار و اذيت متقاضي ، افزايش کار در پست و بانک ها و… که مشاهده مي فرماييد ، اقدام اصولي و مناسبي نمي تواند باشد و اگر ما مساله را خوب متوجه نشديم ، لطفا موضوع را شفاف تر بيان کنيد.
رسانه ها به دليل نکته سنجي و ريز بيني اين موضوع را درک و نسبت به آن واکنش نشان مي دهند، اميد است که مسوولان عرصه ارتباطات به جاي برخورد و مقابله و ناراحتي در اين زمينه تصميم مدبرانه اتخاذ کنند و قبل از آنکه شهروندان اعتراضي داشته باشند، مسير ثبت نام را آسانتر و شهر را از حضور بيش از حد و در عين حال بي مورد شهروندان نجات دهند.
سردبير خبرگزاري ايسکانيوز
باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا