تقاضاي استفاده از تجربيات ايران در مزايده‌ي اپراتور سوم تلفن همراه

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) روابط عمومي وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات اعلام كرد: دکتر صابوني – وزير ارتباطات سوريه – در ديدار با دکتر محمد سليماني – وزير ICT ايران – اظهار كرد: تلاش‌ها براي صدور مجوز فعاليت اپراتور سوم تلفن همراه در سوريه از نيمه دوم سال جاري آغاز …

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) روابط عمومي وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات اعلام كرد: دکتر صابوني – وزير ارتباطات سوريه – در ديدار با دکتر محمد سليماني – وزير ICT ايران – اظهار كرد: تلاش‌ها براي صدور مجوز فعاليت اپراتور سوم تلفن همراه در سوريه از نيمه دوم سال جاري آغاز شده است.
وي افزود: اقدامات اوليه اجرايي در اين زمينه نيز در سه ماهه اول سال آينده آغاز مي‌شود و علاقه‌منديم از تجربيات ايران در اين زمينه استفاده کنيم.
او خاطرنشان کرد: از شرکت‌هاي فعال و علاقه‌مند ايراني نيز دعوت مي‌کنيم تا پس از صدور مجوزهاي لازم از سوي دولت سوريه در اين مناقصه شرکت کنند.
بر اساس اين گزارش محمد سليماني نيز در اين ديدار ضمن اعلام موافقت با درخواست وزير ارتباطات سوريه از ارايه تجربيات ايران در اين زمينه استقبال کرد.
او گفت: جلسه مشترکي ميان سازمان تنظيم مقررات و سرمايه‌گذاران علاقه‌مند ايراني با دکتر صابوني در اين زمينه برگزار مي‌شود.
وي افزود: دو کشور ايران و سوريه قابليت‌هاي فراواني دارند که بايد از آن‌ها استفاده کرد که از جمله آن‌ها مي‌توان به توليد تجهيزات متنوع مخابراتي اشاره کرد.
بر اساس اين گزارش وزير ارتباطات سوريه در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد: ارايه خدمات الکترونيکي بر بستر کارت هوشمند يکي ديگر از زمينه‌هايي است که علاقه‌مند به فعاليت در آن حوزه هستيم؛ مي‌دانيم کارت‌هاي هوشمند در ايران بسيار فعال بوده و علاقه‌منديم از تجربيات ايران در اين زمينه نيز استفاده کنيم.
وي خاطرنشان کرد: اميدواريم اين ديدار موجب شود تا يک برنامه اجرايي و عملياتي در خصوص تهيه و توليد اين گونه کارت‌ها تدوين شود.
وزير ارتباطات سوريه گفت: همکاري در زمينه صنايع الکترونيک به ويژه تجهيزات متعلق به ارتباطات و همکاري در زمينه ساخت فيبر نوري و کابل‌هاي مسي نيز از ديگر حوزه‌هايي هستند که علاقه‌منديم با کشور ايران همکاري داشته باشيم.
محمد سليماني نيز تصريح کرد: از طرف دولت ايران کميته ويژه‌اي براي توسعه روابط دو کشور تشکيل شده است که معاون اول رييس جمهوري در رأس آن قرار دارد و اميدواريم سفر وزير ارابتطات سوريه به ايران تکميل کننده سفر ما به دمشق باشد و بتوانيم کارهاي مشترکي را در اين حوزه ميان دو کشور آغاز کنيم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا