پارلمان استوني راي گيري با تلفن همراه را تصويب کرد

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” موبايل واک” ،  به اين ترتيب استوني اولين کشوري است که راي دادن  با استفاده از تلفن همراه را تصويب کرده است. پارلمان استوني اين تصميم را با درنظر گرفتن نکات مثبت و منفي استفاده از تلفن همراه براي راي دادن ، تاييد کرده …

به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” موبايل واک” ،  به اين ترتيب استوني اولين کشوري است که راي دادن  با استفاده از تلفن همراه را تصويب کرده است.
 پارلمان استوني اين تصميم را با درنظر گرفتن نکات مثبت و منفي استفاده از تلفن همراه براي راي دادن ، تاييد کرده است و يکي از نکات مثبت اين مصوبه ، صرفه جويي قابل ملاحظه در هزينه هاي راي گيري اعلام شده است.
همچنين راي گيري به اين شيوه احتمالا به افزايش تعداد شرکت کنندگان در انتخابات منجر شود ، ولي نکته قابل توجه اين است که آيا اين شيوه راي گيري امن و مصون از تقلب هست ؟ آيا احتمال حک کردن تجهيزات الکترونيکي از جمله گوشي هاي تلفن همراه در جمع آوري آراء و يا سرقت راي ها نمي رود؟
به هرحال مقامهاي دست اندرکار برگزاري انتخابات دراستوني بايد تا سال ۲۰۱۱ براي اين سووالها پاسخي مناسب ارايه کنند.
تعداد کاربران تلفن همراه در کشور استوني  يک ميليون و ۵۸۷ هزار و هشتصد نفر با ضريب نفود ۷/۱۲۰ درصد اعلام شده است و سه اپراتور تلفن همراه دراين کشور فعاليت دارند.
۱۷۹/۱۴/۱۳۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا