کارت هاي حافظه در آمد زيادي براي اپراتورها دارند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت مارکت واچ، اگر چه لوازم جانبي چون شارژر و باتري هاي خيلي بيشتر از دستگاه هاي تلفن همراه فروخته مي شوند و درآمدي حدود ۵۸ ميليارد دلار براي اين صنعت داشته اند اما کارت هاي حافظه بزرگ ترين درآمد را براي اپراتورها داشته اند. در …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت مارکت واچ، اگر چه لوازم جانبي چون شارژر و باتري هاي خيلي بيشتر از دستگاه هاي تلفن همراه فروخته مي شوند و درآمدي حدود ۵۸ ميليارد دلار براي اين صنعت داشته اند اما کارت هاي حافظه بزرگ ترين درآمد را براي اپراتورها داشته اند.
در دستگاه هاي تلفن همراه و گوشي هاي هوشمند قابليت هايي چون عکس، صوت و ويديو به عنوان ويژگي ها و کاربردهاي اصلي به شمار مي روند اما اين درقابليت ها با وجود يک حافظه با گنجايش بالا کامل مي شوند. براساس تحقيقات ABI  پيش بيني مي شود، شرکت هايي چون “سن ديسک” که در زمينه توليد کارت هاي حافظه فعاليت مي کنند تا سال ۲۰۱۳ بيش از ۱۷ درصد رشد داشته باشد.
در واقع اين محصولات نسبت به درخواست بازار هم بيشتر شده اند و پيش بيني مي شود که سال به سال ۶۰ درصد براي قيمت هر مگابايت افت قيمت داشته باشد، با اين حال گنجايش حافظه هايي که فروخته مي شوند همچنان در حال افزايش هستند.
سازندگان دستگاه هاي تلفن همراه کارت هايي با گنجايش کم و ارزان قيمت در گوشي هاي هوشمند و گوشي هاي چندرسانه اي قرار مي دهند که به اين ترتيب خريداران گوشي ها به کارت هاي حافظه جانبي نياز پيدا مي کنند.
با اين حال هميشه کشمکشي ميان فروشندگان دستگاه ها و اپراتورها وجود دارد، اپراتورها مي خواهند کارت هاي حافظه خارج از جعبه دستگاه گوشي فروخته شود و ترجيح مي دهند که اين کارت هاي حافظه را به طور جداگانه و باگنجايش بالاتري به فروش برسانند.
به اين ترتيب نوعي مبارزه طلبي براي اپراتورهاي موبايل به وجود مي آيد که دستگاه هاي تلفن همراه بعضي از لوازم جانبي خود را از دست مي دهند و فروش اين محصولات جانبي براي اپراتورها سود زيادي را در بر خواهد داشت.
۱۷۹/۱۳۵/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا