گوشي تلفن همراه از ماليات بر ارزش افزوده معاف نيست

موبنا – رييس سابق شوراي اصناف کشور گفت : گوشي تلفن همراه و ديگر لوازم جانبي آن از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف نيستند .” محمد آزاد ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا افزود: سازمان امور مالياتي کشور در زمان حاضر مشغول رسيدگي به تفکيک ۱۴۰ اتحاديه در قالب ۱۴ گروه ۱۰ …

موبنا – رييس سابق شوراي اصناف کشور گفت : گوشي تلفن همراه و ديگر لوازم جانبي آن از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف نيستند .
” محمد آزاد ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا افزود: سازمان امور مالياتي کشور در زمان حاضر مشغول رسيدگي به تفکيک ۱۴۰ اتحاديه در قالب ۱۴ گروه ۱۰ تايي هستند تا بر اين اساس نحوه پرداخت ماليات بر ارزش افزوده را مورد بررسي مجدد قرار دهند .
وي اظهار داشت : در صورت اجراي ماليات بر ارزش افزوده فقط کالاهاي اساسي از پرداخت آن معاف خواهند شد بنابراين کالا هاي وارداتي نيز شامل اين طرح خواهند شد .
محمد آزاد گفت :  متضرر اصلي اجراي اين قانون فقط وارد کنندگان رسمي گوشي تلفن همراه هستند ، چرا که پرداخت اين سه درصد سود با شرکت هاي قانوني است .
وي  تاکيد کرد : با اجراي صحيح قانون ماليات بر ارزش افزوده در کشور قاچاقچيان گوشي هاي تلفن همراه توان فروش کالاي خود را در واحد هاي صنفي نخواهند داشت زيرا به هنگام فروش کالاي خود بايد فاکتور صادر کنند .
رييس سابق شوراي اصناف کشور گفت : بنابر اظهارات موافقان اجراي اين طرح در شرايط فعلي، گرفتن ماليات بر ارزش افزوده از جمله سياست هايي است که دولت ها با هدف کاهش نابرابري هاي درآمدي در نظر مي گيرند و بر اساس اين نوع نظام مالياتي کسي که بيشتر مصرف مي کند، ماليات بيشتري خواهد پرداخت.
از طرفي به گفته ديگر کارشناسان اقتصادي اين طرح مزايايي از جمله اين که سياست گذاري معافيت ها در آن به گونه اي است که همان هدف کاهش نابرابري ها را دنبال مي کند اما در مقابل، منتقدان اجراي اين طرح مي گويند که اجراي ماليات بر ارزش افزوده در شرايط فعلي خود عامل رشد تورم و افزايش قيمت ها ست.
۱۷۹/۱۳/۱۲۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا