تناقض گويي در مورد توليد داخلي گوشي تلفن همراه همچنان ادامه دارد

” محمد توحيدي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت :  گفته هاي برخي مسوولان در سال ۸۵ از جمله رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران  مبني بر تلاش شركت هاي تحت پوشش اين سازمان در زمينه توليد گوشي تلفن همراه و مذاكرات با يكي از برندهاي معتبر گوشي تلفن همراه هنوز …

” محمد توحيدي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت :  گفته هاي برخي مسوولان در سال ۸۵ از جمله رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران  مبني بر تلاش شركت هاي تحت پوشش اين سازمان در زمينه توليد گوشي تلفن همراه و مذاكرات با يكي از برندهاي معتبر گوشي تلفن همراه هنوز به واقعيت پيوسته است و اين روند سخن پراکني آنان تا به امروزه نيز ادامه دارد.
وي افزود : وعده هاي داده شده از سوي دست اندرکاران توليد گوشي ملي با وضعيت بازار اين کالا مغايرتي نداشته و مصرف کنندگان  همچنان در انتظار ارايه گوشي توليد داخل هستند و نه مونتاژ .
مدرس دانشگاه پيام نور اظهار داشت : درصورتي که دولتمردان در سياست حمايتي خود از توليد گوشي ملي صرف نظر مي کردند و اين حمايت را در بخش هاي ديگر صنعت کشور هزينه مي کردند شايد تا به امروز شاهد خودکفايي در زمينه توليد برخي از کالا هاي صنعتي وارداتي به کشور مي بوديم .
وي گفت : پرداخت وام هاي چند ميلياردي ، ثبات در تعرفه واردات و تضعيف حقوق مصرف کننده از جمله دلايلي محسوب مي شود که عملکرد دولتمردان را زير سووال مي برد .
وي تاکيد کرد :  حال با عدم تحقق گفته هاي مسوولان وزارت صنايع اميد است ديگر شاهد وعده هاي پوچ دست اندر کاران توليد ملي نباشيم و آنان هرچه سريع تر انتظارات بازار و نياز به گوشي تلفن همراه را در زمينه کاهش واردات محقق سازند .
 “عليرضا طهماسبي ” وزير وقت صنايع و معادن با بيان اين كه در توليد گوشي تلفن همراه در ابتدا مي‌توانيم مونتاژ كننده و سپس توليد كننده و بعد از آن شاهد توليد گوشي با نشان ملي باشيم، گفته بود : ما جلوي باند مافياي وارد كننده گوشي تلفن همراه خواهيم ايستاد و وعده شش ميليون گوشي تلفن همراه را نيز محقق مي کنيم .
۱۷۹/۱۳/۱۲۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا