نگاهي به استفاده کاربران کانادايي از تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “کامپر سلولار”، در اين تحقيقات جديد که در کانادا انجام شده است ، وضعيت استفاده از تلفن همراه را در بين کاربران کانادايي در گروه هاي سني مختلف مورد بررسي قرار داده است.  تعداد کاربران کانادا تا پايان مارس(۱۲ فروردين)  2008 ميلادي  1/20 ميليون …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “کامپر سلولار”، در اين تحقيقات جديد که در کانادا انجام شده است ، وضعيت استفاده از تلفن همراه را در بين کاربران کانادايي در گروه هاي سني مختلف مورد بررسي قرار داده است.
 تعداد کاربران کانادا تا پايان مارس(۱۲ فروردين)  2008 ميلادي  1/20 ميليون نفر  و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۶۲ درصد بوده است.
شمار کاربران خانه دار تلفن همراه در کانادا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ ميلادي هشت درصد افزايش پيدا کرده است. 
از لحاظ سني، کاربران ۱۸ تا ۳۴ ساله بيشترين کاربران تلفن همراه کانادا را تشکيل مي دهند و ۷۳ درصد اين گروه سني در کانادا کاربر تلفن همراه هستند.
در گروه سني ۳۵ تا ۵۴ سال، ۶۶ درصد کاربر تلفن همراه هستند و اين رقم در بين نوجوانان  13 تا ۱۵ ساله ۳۰ درصد است.
پيام کوتاه و عکس برداري با تلفن همراه بيشترين استفاده را در بين کاربران کانادايي دارد بطوري که استفاده از پيام کوتاه در بين کاربران کانادايي از ۲۵ درصد در سال ۲۰۰۶ ميلادي به ۴۴ درصد در سال جاري رسيده و عکس برداري با دوربين تلفن همراه نيز از ۱۵ درصد به ۳۸ درصد افزايش يافته است.
استفاده از پيام هاي چند رسانه اي نيز در سال جاري به ۱۳ درصد رسيده که نسبت به ۲۰۰۶ ميلادي سه درصد رشد داشته است.
کاربران کانادايي با بيش از ۴۰۰ دقيقه مکالمه در ماه از مشتاق ترين کاربران تلفن همراه هستند و شش  ماه اول سال جاري حدود ۹ ميليارد پيام متني ارسال کرده اند و در واقع در اين بازه زماني روزانه ۵۴ ميليون پيام کوتاه در اين کشور ارسال شده است.
تحقيقات نشان داده است که ۸۳ درصد کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله روزانه بيش از سه پيام کوتاه ارسال مي کنند.
ارسال پيام هاي چند رسانه اي نيز در بين کاربران جوان و نوجوان محبوبيت زيادي دارد و ۳۸ درصد آنها به دريافت و ارسال پيام هاي تصويري مي پردازند.
کاربران ۱۸ تا ۳۴ ساله نيز تقريبا از تمام قابليت هاي تلفن همراه استفاده مي کنند بطوري که ۷۳ درصد آنها پيام کوتاه متني ارسال و دريافت مي کنند، ۵۹ درصد با دوربين عکس مي گيرند، ۲۵ درصد به دانلود محتواهاي موبايلي مانند زنگ موبايل و تصاوير زمينه مي پردازند و ۲۴ درصد به پيام هاي چند رسانه اي علاقه دارند.
در گروه سني ۳۵ تا ۵۴ ساله ، دريافت و ارسال پيام کوتاه ۳۷ درصد، عکس برداري با دوربين تلفن همراه ۳۴ درصد، دانلود محتواهاي موبايلي ۱۲ درصد و دريافت و ارسال پيام هاي چند رسانه اي ۹ درصد است.
حدود نيمي از کاربران کانادايي (۴۶ درصد) تلفن همراه را در مواقع ضروري مورد استفاده قرار مي دهند و ۱۹ درصد اعلام کرده اند که موبايل تا سال آينده جاي خطوط ثابت را براي آنها مي گيرد.
همچنين ۵۴ درصد کاربران تلفن همراه را بهترين وسيله براي پر کردن اوقات فراغت انتخاب کرده اند و ۳۱ درصد نوجوانان و ۵۱ درصد جوانان پيام متني را بهترين راه ارتباط با دوستان و خانواده خود مي دانند.
براساس اين گزارش ،۷۷ درصد نوجوانان ۱۳ تا ۱۷ ساله از تلفن همراه بيشتر براي ارتباط با اعضاي خانواده استفاده مي کنند درحالي که بيشتر کاربران جوان ۱۷ تا ۲۵ ساله از آن براي ارتباط  با دوستان خود استفاده مي کنند.
۱۷۹/۱۴/۱۱۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا