پروار شدن گوسفندان کنگاوری با زباله های عفونی + تصاویر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از آفتاب کنگاور، تامین خوراک گوسفندان و احشام همواره یکی از موضوعات با اهمیت در بحث پرورش آن ها بوده که بایستی مورد توجه دامداران قرار بگیرد اما در این میان بارها مشاهده می شود که به این موضوع بی توجهی شده است. بر اساس این گزارش …

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد به نقل از آفتاب کنگاور، تامین خوراک گوسفندان و احشام همواره یکی از موضوعات با اهمیت در بحث پرورش آن ها بوده که بایستی مورد توجه دامداران قرار بگیرد اما در این میان بارها مشاهده می شود که به این موضوع بی توجهی شده است.
بر اساس این گزارش زباله های شهر کنگاور چند وقتی است که به خوراک گوسفندانی تبدیل شده که این گوسفندان قرار است در نهایت به خوراک شهروندان تبدیل شود.
قرار داشتن زباله های بیمارستانی از قبیل سرنگ و انواع زباله های عفونی در میان خوراک گوسفندان شرایطی را رقم زده است که می تواند موجب گسترش انواع بیماری ها در جامعه شود.

dsc_0721

در همین خصوص فرماندار کنگاور در گفتگو با آفتاب کنگاور اظهار داشت: نحوه و محل دفن زباله های شهری شهرستان کنگاور به هیچ عنوان مورد تائید نیست و به محلی برای چرای دام تبدیل شده است.
شریف خسروی افزود: علاوه بر مشکلات موجود، در این محل منبع آبی که آب مورد نیاز شهروندان را تامین می نماید وجود دارد که امکان دارد نفوذ میکروب ها در آن شهر را دچار مشکل کند.

dsc_0741

فرماندار کنگاور از رایزنی ها برای انتقال زباله های شهرستان کنگاور خبر داد و تاکید کرد: مکاتباتی با شهرداری صحنه انجام شده است تا زباله های کنگاور به محلی که آنها برای دفن در نظر گرفته اند منتقل شود و شهرداری باید سریعا این اقدام را انجام دهد.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کنگاور نیز در گفتگو با خبرنگار آفتاب کنگاور، اداره تحت مسئولیت خود را از این مشکل محیط زیستی بدون مسئولیت خواند و گفت: این مشکل در حیطه وظایف ما نیست و مربوط به شهرداری است.
مرتضی فراشی شهردار کنگاور نیز در گفتگو با خبرنگار آفتاب کنگاور در خصوص این مشکل اظهار داشت: زباله در شهرستان کنگاور همواره یکی از معضلاتی بوده است که سال ها با آن مواجه بودیم و روز به روز بر وخامت آن افزوده می شد.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته و با در نظر گرفتن اعتبار و انتقال محل دفن زباله به بیرون از شهر، توانستیم مهمترین وظیفه شهرداری را انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا