بدترين و بهترين هاي تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “موبايل گزت”، در اين گزارش به شش گوشي  تلفن همراه اشاره شد که  توليد آنها در رسانه ها بازتاب گسترده داشته و کاربران را به سمت خود جلب کرده و يا برخلاف تبليغات و انتظارت بسرعت به  فراموشي سپرده شده است.** گوشي هاي محبوب …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “موبايل گزت”، در اين گزارش به شش گوشي  تلفن همراه اشاره شد که  توليد آنها در رسانه ها بازتاب گسترده داشته و کاربران را به سمت خود جلب کرده و يا برخلاف تبليغات و انتظارت بسرعت به  فراموشي سپرده شده است.
** گوشي هاي محبوب
گوشي هاي آيفون،  RAZR V3و N95 در پنج سال گذشته نه تنها صنعت تلفن همراه بلکه دنيا را به نوعي متحول کردند.
نکته قابل توجه در مورد اين سه تلفن همراه که آنها را از ديگر گوشي ها متمايز کرده اين است که با ورود گوشي هاي جديد و به روز، محبوبيت آنها در بين کاربران کم نشد و همواره فروش نسبتا متعادل و خوبي داشته اند.
تلفن همراه ه موتورولا RAZR V3 تنها گوشي شيک با طراحي زيبا نيست که در سال هاي اخير به بازار عرضه شده اما به دليل قابليت هاي بسيار عالي اين گوشي در ياد ها باقي مانده و ميليون ها دستگاه از آن به فروش رسيده است.
کاربران در حال حاضر مي توانند اين تلفن همراه را به قيمت ۱۰۰ دلار تهيه کنند در حالي که در ابتدا با قيمت ۶۰۰ دلار عرضه شده بود.
تلفن همراه نوکيا  N95 که در سال ۲۰۰۶ روانه بازار شد و در آن زمان جزو گوشي هاي منحصر به فرد بود، امروز نيز از محبوب هاي صنعت تلفن همراه است.
نمايشگر بزرگ و دوربين پنج مگاپيکسلي از قابليت هاي اصلي N95 است.
در اوايل سال ۲۰۰۷ شرکت اپل با ارايه آيفون بازار گوشي هاي هوشمند را دستخوش يک تحول بزرگ کرد.
اين تلفن همراه لمسي در سراسر جهان محبوبيت خاصي پيدا کرد و فروش آن موجب قدرت گرفتن اپراتور هاي بزرگي مانند AT&T شد.
اپراتورها در کشورهاي ديگر نيز با فروش آيفون سود خوبي به دست آوردند؛ براي مثال “سافت بانک”، سومين اپراتور بزرگ ژاپن با فروش فوق العاده آيفون که از ماه جولاي آغاز شد، فروش خود را در فصل سوم به ۷/۲۱ ميليارد ين، معادل ۲۲۵ ميليون دلار رساند.
با فروش آيفون تعداد کاربران اين شرکت در فصل سوم ۵۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر افزايش يافت.
افزايش ۱۳۸ هزار کاربر قراردادي به کاربران بريتانيايي O2 در فصل اول ۲۰۰۸ را نيزمي توان به ارايه تلفن همراه آيفون مربوط دانست.
ارايه سرويس هاي مختلف براي اين تلفن همراه را که در زمينه هاي مختلف در خدمت کاربران قرار گرفته است،  نيز نمي توان ناديده گرفت.
انواع سرويسها از رزرو بليت هواپيما و جايگاه در رستوران ها گرفته تا مبارزه با قطع درختان جنگلي، به تازگي براي اين تلفن همراه جنجالي ارايه شده است.
يک راه ساده براي پي بردن به اهميت سه  تلفن همراه  جستجوي گوگل است.
هنگامي که در بخش سرچ گوگل اين سه تلفن همراه را وارد مي کنيم براي “RAZR” 6/28 ميليون ، N95 64 ميليون و آيفون ۳۳۷ ميليون مطلب مربوطه ارايه مي شود.
** سه گوشي نا اميد کننده
اولين گوشي نا اميد کننده موتورولا  ROKR E1 است که در سال ۲۰۰۵ به بازار ارايه شد.
اين تلفن همراه در واقع ورژن ضعيف تري از E398 بود که بر خلاف تبليغاتي که در زمينه موسيقيايي بودن آن شد،  تنها قابليت ذخيره ۱۰۰ آهنگ را داشت.
گوشي بعدي که جزو افتضاحات صنعت تلفن همراه بوده است ، نوکيا ۷۷۰۰ مي باشد که در سال ۲۰۰۳ به عنوان يک گوشي لمسي سر و صداي زيادي به پا کرد.
کمبود حافظه و سرعت پايين اين تلفن همراه کاملا مشهود بود و دوام چنداني در قلب کاربران نيافت و زود به فراموشي سپرده شد.
گوشي نوکيا ۷۷۰۰ به همراه ۷۷۱۰ و ۶۷۰۸ سه گوشي لمسي بودند که براي اولين بار توسط نوکيا روانه بازار شدند.
سومين گوشي که موفقيت نا اميد کننده اي در بازار تلفن همراه داشت، پاناسونيک X300 است.
اين تلفن همراه در سال ۲۰۰۴ روانه بازار شد و جزو اولين گوشي هاي دوربين دار به شمار مي رفت و لي حتي قابليت ضبط صدا را نيز نداشت.
۱۷۹/۱۴/۱۱۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا