چشم هاي نگران نوکيا در بازار تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از رويترز، ريک سيمونسون (Rick Simonson) مدير مالي نوکيا مي گويد: کاربران به طور شگفت انگيزي در حال کاهش هزينه هاي خود هستند  واين تصور غلطي است که بازار خيلي زود بهبود يابد زيرا اين شرايط در تمام دنيا اتفاق افتاده است.وي اظهار داشت :  ما در …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از رويترز، ريک سيمونسون (Rick Simonson) مدير مالي نوکيا مي گويد: کاربران به طور شگفت انگيزي در حال کاهش هزينه هاي خود هستند  واين تصور غلطي است که بازار خيلي زود بهبود يابد زيرا اين شرايط در تمام دنيا اتفاق افتاده است.
وي اظهار داشت :  ما در سراسر دنيا با اين بحران مواجه هستيم، اتفاق عجيب اين است که بحران در بازارهاي نوظهور نيز افزايش يافته است.
همانطور که بعضي از تحليلگران پيش بيني کرده بودند انتظار مي رود حجم عرضه و ظرفيت بازار تلفن همراه تا سال آينده پنج  درصد کاهش يابد و بسياري از شرکت ها ديدگاه مثبتي به بازار تلفن همراه در سال ۲۰۰۹ ندارند.
بازار تلفن همراه از ابتدا تا کنون براي سال هاي متمادي به استثناي سال ۲۰۰۱ميلادي بطور متوسط ۱۰ درصد رشد داشته اما در سال آينده اين رشد به نصف کاهش مي يابد و تحليلگران معتقدند  که سال آينده بيشترين چالش و مبارزه در صنعت تلفن همراه اتفاق خواهد افتاد.
اما نوکيا مي گويد که در شرايط اقتصادي که بازار به حالت رکود به سر مي برد ، موقعيت اين شرکت به خاطر وسعت و شرايط تجارت جهاني چندان نگران کننده نيست.
“اولي پکاکالاسوو”، از مديران ارشد نوکيا مي گويد: سال ۲۰۰۹ سال چالش برانگيزي براي صنعت ما است با اين حال ما يک ساختار قوي و حسادت برانگيز داريم وموقعيت خود را در برابر رقيبان  تقويت خواهيم کرد.
وي مي گويد: نوکيا در حال کاهش هزينه ها است و رشد و توسعه آن بسيار آهسته و پيوسته صورت مي گيرد و پيش بيني ها حاکي از آن است   که سود سرويس ها و دستگاه هاي اصلي و کليدي شرکت با کاهش قيمت ، ۱۳ تا ۱۹ درصد باشد.
اين درحالي است که برخي گزارشات حاکي از آن است  که  اين شرکت در  فصل چهارم با دشواري ها و چالش هايي روبه رو خواهد شد زيرا به قدر کافي توانايي کاهش قيمت ها و هزينه ها را نسبت به بدتر شدن بازار تلفن همره در چند هفته گذشته ندارد.
تحليلگران انتظار دارند که نوکيا بهتر از رقباي کوچکترش در بحران اقتصادي اين وضعيت را بگذراند.
يکي از تحليلگران گارتنر مي گويد : يرغم اين شرايط نوکيا در بهترين موقعيت باقي خواهد ماند که اين شرايط را مديون صرفه جويي ها و کنترل خط توليد است.
ميکاييل اسکرودر، تحليلگر ارشد يک موسسه اقتصادي موسوم به FIM  مي گويد: در اين شرايط بحراني، توليد کنندگان کوچکتر تلفن همراه با مشکلات بيشتري روبه رو هستند و موتورولا و سوني اريکسون هر دو براي کسب سهم بيشتر از بازار تلفن همراه مبارزه سختي را آغاز کردند.
نوکيا انتظار دارد که سهم بازارش را در زمينه گوشي هاي هوشمند به دست بياورد زيرا اين شرکت پيش از اين عرصه را به شرکت RIM و اپل واگذار کرده بود.
سيمونسون مدير مالي نوکيا پيش بيني مي کند که بازار گوشي هاي هوشمند در سال ۲۰۰۹ با رشد خوبي روبرو خواهد شد ولي اکنون نمي توان از ميزان رشد اين بازار اطلاعات دقيقي ارايه داد.
۱۷۹/۱۴/۱۳۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا