سرانجام مخابرات هم مردود شد!

در نهايت اين موضوع باعث شد تا شرکت مخابرات ايران در ماه گذشته با ارائه چند سناريو به وزارت ارتباطات درخواست جبران زيان‌هاي گذشته خود را داشته و به بهانه افت درآمد ساليانه اين شرکت از محل هم‌کدسازي، راهکارهاي گوناگوني را براي افزايش تعرفه تلفن‌هاي ثابت پيشنهاد نمايد. با رسانه‌اي شدن اقدامات اخير مخابرات و …

در نهايت اين موضوع باعث شد تا شرکت مخابرات ايران در ماه گذشته با ارائه چند سناريو به وزارت ارتباطات درخواست جبران زيان‌هاي گذشته خود را داشته و به بهانه افت درآمد ساليانه اين شرکت از محل هم‌کدسازي، راهکارهاي گوناگوني را براي افزايش تعرفه تلفن‌هاي ثابت پيشنهاد نمايد.

با رسانه‌اي شدن اقدامات اخير مخابرات و نارضايتي عمومي شکل گرفته نسبت به درخواست‌هاي اين شرکت در خصوص افزايش قيمت‌ها، وزير ارتباطات نيز با حضور در جمع خبرنگاران، از اصرار مخابرات نسبت به افزايش تعرفه‌ها ابراز نارضايتي نمود و با توجه به شايعات شکل گرفته در خصوص دولتي شدن شرکت مخابرات و مسائل پيش آمده در ماه‌هاي گذشته بيان کرد: “همان‌طور که پيش از اين اعلام کرده‌ايم، به دنبال بازگرداندن مخابرات به دولت نيستيم؛ بلکه به دنبال اصلاح روند خصوصي‌سازي اين شرکت هستيم”.

به نقل از فارس، واعظي درباره گلايه مديران مخابراتي از هزينه‌‌هاي زياد و تعرفه پايين مخابرات ايران و با بيان مثالي در خصوص اين که در سال‌هاي گذشته توانسته‌ايم شرکت پست را با تمام مشکلات پيش رويش به شرکتي سود ده تبديل کنيم و اين در حالي است که مخابرات به مراتب از ظرفيت‌هاي بيشتري براي سودآوري برخوردار است، اظهارداشت: “شرکت پست نيز زيان‌ده بود اما با اعمال تغييرات کمک کرديم تا شرايط اصلاح شود، زيرا قرار نيست تمام ضرر‌ها از جيب مردم جبران شود”. به گفته وي مخابرات به اين دليل واگذار شد که از انحصار خارج شود و رقابت شکل گيرد اما در واگذاري اين شرکت در آن زمان اشتباهي رخ داد و سيم‌هاي مسي، داکت‌ها و آن چه که طي ۵۰ سال گذشته در زير زمين ايجاد شده بود، تعيين تکليف نشد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاکيد بر لزوم اصلاح مديريت‌، افزود: “با اجراي طرح هم‌کدسازي تعرفه‌هاي مخابرات تغيير کرد و آبونمان از ۳۰ تومان به ۹۰۰ تومان افزايش يافت؛ اين هزينه ۸۷۰ توماني که از هر خط تلفن گرفته مي‌شود به چه سرنوشتي دچار مي‌شود؟”

نوشته های مشابه

وي بـا تشريـح دليل عدم حضور نماينده دولت در مجمع عمومي مخابرات گفت: “کم‌تر از يک هفته مانده به مجمع عمومي ساليانه شرکت مخابرات در هيات مديره اين شرکت بدون حضور نماينده دولت و سهام عدالت تصميمي گرفته که اين تصميم اعتراض اين نمايندگان را به دنبال داشته است”.

همچنين وزير ارتباطات با توجه به شائبه تيرگي روابط مخابرات و وزارت و در پاسخ به اين سوال که به نظر مي‌رسد پس از تغيير مديرعامل ارتباط شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات دچار مشکلاتي شود، گفت: “موضوعات سياسي و جناحي در کار ما هيچ دخل و تصرفي ندارد. اکنون همان صحبتي را مطرح مي‌کنيم که پيش از اين بارها گفته‌ايم. حرف ما اين است که اگر مخابرات قصد توسعه‌ داشته باشد، علي‌رغم تاکيد دولت بر عدم افزايش تعرفه‌‌ها، به افزايش تعرفه کمک خواهيم کرد. اين مطلب ربطي به انتخاب مسئول نيز ندارد. اگر توسعه خدمات اين شرکت براي خدمت‌رساني به مردم باشد، ممکن است بتوانيم تعرفه‌ها را مورد بررسي مجدد قرار دهيم. واعظي همچنين درباره اين که چرا در جشنواره فاواي امسال نيز بخش اپراتورهاي تلفن همراه برگزيده نداشت، توضيح داد: “با توجه به اين‌که اپراتورهاي تلفن همراه در سال گذشته تمام وقت خود را صرف امور توسعه‌اي کرده بودند در برخي شاخص‌ها که به‌طور مشخص مربوط به خدمت‌رساني به مردم مي‌شد نمره‌هاي خيلي بالايي کسب نکرده و به حدنصاب نرسيدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا