استفاده ۱۳۴ ترابایتی از اینترنت همراه اول در شبانه روز در کشور

ناصر یوسف پور روز سه شنبه در آیین افتتاح هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش در ارومیه افزود: این میزان مصرف در اول خردادماه امسال ثبت شده که ۵.۵ برابر اول خرداد سال گذشته و حدود ۱۰۰ برابر زمان مشابه سال ۹۱ است. وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۲ میلیون سیم کارت …

ناصر یوسف پور روز سه شنبه در آیین افتتاح هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش در ارومیه افزود: این میزان مصرف در اول خردادماه امسال ثبت شده که ۵.۵ برابر اول خرداد سال گذشته و حدود ۱۰۰ برابر زمان مشابه سال ۹۱ است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۲ میلیون سیم کارت در کشور واگذار شده که ۴۲ میلیون سیم کارت فعال است.
وی اظهار کرد: هم اکنون ۲۱ میلیون مشترک نیز از اینترنت ۳G در کشور استفاده می کنند.
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ادامه داد: ۲۷.۵ میلیون گوشی هوشمند در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که از این تعداد ۱۷ میلیون گوشی از خدمات همراه اول بهره می برند.
یوسف پور گفت: در حال حاضر به امکانات نسل چهارم تلفن همراه در کشور مجهز شده ایم و قرار است در سال ۲۰۲۰ به نسل پنجم نیز مجهز شویم.
وی افزود: نزدیک به هفت میلیارد سیم کارت تلفن همراه در دنیا وجود دارد که سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون سیم کارت فعال هستند.
فناوری تلفن همراه از اواسط دهه ۷۰ شمسی به ایران وارد شد و از اواسط دهه ۸۰ نیز با ورود اپراتور دوم، این فناوری در اختیار بسیاری از مردم قرار گرفت.

** کنفرانس ها باید در ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت موثر باشند

مسعود شفیعی رییس انجمن ICT کشور نیز در این مراسم گفت: این نوع کنفرانس ها باید در تقویت بنیه های اقتصاد دانش بنیان کشور، ایجاد ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه و رفع معضل بیکاری تاثیرگذار باشند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیکاری، دغدغه مهم مردم و مسوولان است و طبق گفته مسوولان، نزدیک به ۱۵ هزار دکترای بیکار در کشور داریم.
وی اظهار کرد: در کشور ما شاخصه تولید علم، بسیار بالاست ولی این علوم به اختراع، ابداع و تولید ختم نمی شوند و بیشتر سود آن به محققان دیگر کشورها می رسد.
رییس انجمن ICT کشور در ادامه با اشاره به لزوم توجه به این رشته در کشور گفت: بسیاری از مشکلات شهرهای بزرگ از جمله ترافیک و آلودگی هوا با استفاده از فناوری اطلاعات حل می شود و باید به این سمت حرکت کنیم.
انجمن ICT کشور از سال ۸۳ آغاز به کار کرده و نزدیک به یک هزار نفر عضو دارد.

** نهضت باسواد کردن ۱۸۸ هزار بیسواد باید در آذربایجان غربی ایجاد شود

نادر صفرزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به لزوم استفاده از فناوری اطلاعات در راستای مقابله با بیکاری در کشور و استان اظهار کرد: باید نهضتی برای باسواد کردن ۱۸۰ هزار بیسواد و اشتغال به کار بیکاران در آذربایجان غربی ایجاد شود که در این صورت می توانیم زمینه پیشرفت استان را فراهم کنیم.
در حال حاضر افزون بر ۱۱۰ هزار فارغ التحصیل بیکار در آذربایجان غربی شناسایی شده است.
هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش از امروز در ارومیه آغاز به کار کرد و تا روز پنجشنبه این هفته ادامه دارد.
۷۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده بود که از این تعداد ۳۰۰ مقاله پذیرفته شده است.
۲۰۰ مقاله در این کنگره به صورت شفاهی و ۱۰۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می شود.
سخنرانانی از ژاپن و هند نیز در این کنگره سخنرانی می کنند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا