ارتباط مستقیم رفتار والدین با انجام بازی های ویدیویی توسط کودکان

به گزارش خبرنگار موبنا، بر مطالعه صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی میشیگان، کودکانی که فکر می کنند والدینشان نظارت و کنترل کمتری بر انجام بازی های ویدئویی داشته و یا بیش از اندازه عیب جویی می کنند، تمایل بیشتری به انجام بازی های ویدئویی نسبت به کودکان دیگر دارند. این مطالعه که تامین مالی …

به گزارش خبرنگار موبنا، بر مطالعه صورت گرفته توسط پژوهشگران دانشگاه ایالتی میشیگان، کودکانی که فکر می کنند والدینشان نظارت و کنترل کمتری بر انجام بازی های ویدئویی داشته و یا بیش از اندازه عیب جویی می کنند، تمایل بیشتری به انجام بازی های ویدئویی نسبت به کودکان دیگر دارند.
این مطالعه که تامین مالی آن بر عهده بنیاد ملی علوم بوده از نخستین نمونه هایی است که رفتار والدین را با میزان انجام بازی های ویدئویی توسط کودکان ربط می دهد.
پژوهشگران بیش از ۵۰۰ دانش آموز از ۲۰ مدرسه را مورد بررسی قرار داده و دریافته اند که رفتار منفی والدین مانند عیب جویی بیش از اندازه و نظارت کمتر بر فعالیت های کودکان موجب می شود تا مدت زمان و تمایل آنها به انجام بازی های ویدئویی افزایش یابد.
به گفته “لیندا جکسون”، پژوهشگر ارشد مطالعه دانشگاه میشیگان، گام بعدی در این مسیر یافتن مواردی است که رفتار انجام بازی های ویدئویی کودکان را تشدید می کند. به عنوان مثال، آیا تعاملات والدین با کودکان موجب می شود تا آنها بیش از پیش در دنیای بازی های ویدئویی غرق شده و از رفتار و واکنش های منفی والدین فرار کنند؟ و یا بالعکس، آیا بازی های ویدئویی موجب می شوند تا رابطه کودکان با والدین تحت تاثیر قرار گرفته و تعاملاتی منفی شکل بگیرند؟
همچنین، خصوصیات دیگری در کودکان می توانند مسوول رابطه بین ادراکات منفی والدین و انجام بازی های ویدئویی باشند.
به گفته لیندا جکسون، پرسش جالب توجه در این زمینه رابطه بین انجام بازی های ویدئویی و رفتار حقیقی والدین به جای رفتار مشاهده شده در آنها است. برداشت ها همواره بازتاب دهنده واقعیت نبوده و این می تواند مساله ای تاثیرگذار بر رابطه کودکان-والدین محسوب شود.
مطالعه دانشگاه میشیگان بخشی از پروژه ای بزرگتر است که در آن لیندا جکسون و همکارانش کشف و بررسی آثار استفاده از فناوری بر عملکرد تحصیلی، زندگی اجتماعی، سلامت روانی و استدلال های اخلاقی کودکان را در دستور کار خود قرار داده اند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا