رتبه ۱۴۶ سرعت اینترنت ایران در کشورهای جهان

به گزارش خبرنگار موبنا،”کریم احمدی” در گردهمایی مسوولان تحول اداری و فناوری اطلاعات اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، افزود: این رتبه در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ به ترتیب ۱۰۲ و ۱۰۰ بود. وی توسعه نیافتگی فناوری اطلاعات را یکی از معضلات اساسی کشور برشمرد و اظهار کرد: برای جلوگیری از فساد …

به گزارش خبرنگار موبنا،”کریم احمدی” در گردهمایی مسوولان تحول اداری و فناوری اطلاعات اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، افزود: این رتبه در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ به ترتیب ۱۰۲ و ۱۰۰ بود.
وی توسعه نیافتگی فناوری اطلاعات را یکی از معضلات اساسی کشور برشمرد و اظهار کرد: برای جلوگیری از فساد اقتصادی، باید به سمت تحقق کامل دولت الکترونیک پیش برویم و بنا بر سند چشم انداز در زیر ساخت های ارتباطی باید به ضریب ۰.۵۶ برسیم.
احمدی، به راه اندازی درگاه الکترونیک در بخش های ارزی، تجاری، کشاورزی، دارو، سلامت اشاره و تأکید کرد: درگاه کشاورزی یکی از درگاه های مهم در نظر گرفته شده است.
وی افزود: دولت الکترونیک به معنای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای پشتیبانی از عملکرد حکومت و فراهم کردن زمینه لازم برای تحقق بهینه برنامه ها است.
در این گردهمایی، رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: اداره های منابع طبیعی باید برای آینده نیروهای خود برنامه مشخصی داشته باشند.
ابوالقاسم ورداسبی افزود: تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مردم در صورتی محقق می شود که آنان بدانند برای انجام کار اداری از کجا شروع کنند و به اطلاعات و خدمات، دسترسی مناسبی داشته باشند.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور هم در این گردهمایی در سخنانی اظهار کرد: ایران در بین کشورهای جهان رتبه ۱۴۶ را در سرعت اینترنت دارد.
سعید مقدسی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه، رتبه های ۱۰ و ۱۱ جهان را در شاخص های دولت الکترونیک دارند، گفت: بنا بر تکالیف مربوط به اصلاح نظام اداری باید رتبه ایران در دولت الکترونیک به هفتاد جهان برسد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا