پهناي باند مورد نياز اپراتور سوم در حال آماده سازي است

محمدعلي آريانيان در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: در زمان حاضر پهناي باند مورد نياز اپراتورهاي کشور به صورت پالايش شده از شبکه زيرساخت تامين مي شود و نياز اپراتور سوم نيز در اين بخش بزودي آماده مي شود.وي با تاکيد بر اينکه تا انتهاي برنامه چهارم توسعه، شبکه ملي “” IP توسط …

محمدعلي آريانيان در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: در زمان حاضر پهناي باند مورد نياز اپراتورهاي کشور به صورت پالايش شده از شبکه زيرساخت تامين مي شود و نياز اپراتور سوم نيز در اين بخش بزودي آماده مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه تا انتهاي برنامه چهارم توسعه، شبکه ملي “” IP توسط شرکت ارتباطات زيرساخت راه اندازي مي شود ، گفت:به اين ترتيب ظرفيت شبکه تا سه برابر افزايش يافته و از ۱۵۳ لينک STM1 فعلي به ۴۰۰ لينک STM1 مي رسد.
آريانيان ادامه داد: يکي از سرويس هايي که توسط شبکه ملي IP ارائه مي شود ارتباطات پرسرعت بر بستر تلفن همراه است؛ به نحوي که براي اتصال شبکه ارتباطات سيار از استاني به استان ديگر و نيز ارائه سرويس هاي نسل ۵/۲  و ۳ تلفن همراه ، نياز به پهناي باند بالايي خواهد بود که از طريق اين شبکه فراهم مي شود.
اپراتور سوم تلفن همراه که مزايده آن در حال برگزاري است و برنده آن نيز تا يک ماه ديگر مشخص مي شود، بايد در مدت ۱۵ سال حدود ۱۷ ميليون مشترک صوت و ديتا جذب کند و خدمات نسل سوم تلفن همراه (۳G ) را ارائه دهد.
۱۶۲/۱۳/۱۲۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا