بازار به سمت اقبال از سيم‌كارت‌ اعتباري در حركت است

افشار فروتن لاريجاني – رييس انجمن صنفي فروشندگان سيم‌كارت، گوشي و لوازم جانبي – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: تا چند سال پيش كه فقط سيم‌كارت‌هاي دايمي همراه اول وجود داشت، خريداران حق انتخاب ديگري نداشتند اما با ورود تاليا و بعد ايرانسل و پس از آن ورود سيم‌كارت‌هاي اعتباري …

افشار فروتن لاريجاني – رييس انجمن صنفي فروشندگان سيم‌كارت، گوشي و لوازم جانبي – در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: تا چند سال پيش كه فقط سيم‌كارت‌هاي دايمي همراه اول وجود داشت، خريداران حق انتخاب ديگري نداشتند اما با ورود تاليا و بعد ايرانسل و پس از آن ورود سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه اول و سيم‌كارت‌هاي دائمي با كد ۰۹۱۰ تنوع در اين حوزه بيش‌تر شد و اين موضوع به مشتركان حق انتخاب بيش‌تري داد و سلايق مختلف مشتركان پاسخ داده شد كه اين موضوع خود به ارايه سرويس‌هاي مضاعف توسط اپراتورها منجر شد.


وي با بيان اين كه سيم‌كارت‌هاي دايمي با كدهاي يك و دو داراي قيمت‌هاي تثبيت شده‌اي هستند و در ماه‌هاي اخير آنچنان شاهد كاهش يا افزايش آن نيستيم تصريح كرد: در سيم‌كارت‌هاي اعتباري كه مشترك بايد هزينه كمتري را براي داشتن يك سيم‌كارت بپردازد، انگيزه مردم بيش‌تر است و از طرفي در اين سيم‌كارت‌ها ديگر نيازي به پرداخت قبض نيست و ميزان مكالمه قابل كنترل است در نتيجه بيش‌تر افرادي كه به اين موضوع توجه دارند به خريد اين سيم‌كارت‌ها اقدام مي‌كنند.


فروتن با تاكيد بر اين كه سيم‌كارت‌هاي اعتباري به نوعي مشترك را براي پرداخت قبض اجبار نمي‌كنند تصريح كرد: به‌عنوان مثال گرايش مردم به سمت سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه اول با كد ۰۹۱۹ بيش‌تر از ۰۹۱۲ است زيرا هزينه كمتري بابت خريد آن مي‌پردازند و سهل‌الوصول‌تر هستند اما سيم‌كارت‌ها با كدهاي قديمي به جهت ميزان سابقه‌اي كه دارند مورد توجه يكسري از مشتركان هستند.


به گفته‌ رييس انجمن صنفي فروشندگان سيم‌كارت، گوشي و لوازم جانبي بازار خريد و فروش سيم‌كارت به سمتي در حركت است كه توجه و اقبال بازار به استفاده از سيم‌كارت‌هاي اعتباري مي‌رود.


اما يكي از فروشندگان سيم‌كارت در بازار به خبرنگار ايسنا گفت: قيمت سيم‌كارت‌هاي اعتباري با كد ۰۹۱۹ افزايش يافته زيرا واگذاري سيم‌كارت‌هاي ثبت‌نام شده به اتمام رسيده و در حال حاضر اين سيم‌كارت‌ها در بازار با كمبود مواجه شده است؛ قيمت سيم‌كارت‌هاي اعتباري ۰۹۱۹ به ۴۵ هزار تومان افزايش يافته و استقبال مردم نيز از اين سيم‌كارت‌ها بيش‌تر شده است.


او درباره‌ استقبال مردم از سيم كارت‌هاي تاليا هم گفت: استقبال از اين سيم‌كارت‌ها در حال افزايش است زيرا قيمت‌ آن نيز مناسب‌تر شده و مردم مي‌توانند با پرداخت ۱۷۵۰۰ تومان از اين سيم‌كارت استفاده كنند و علاوه بر آن آنتن‌دهي آن نيز مناسب‌تر شده است.


اين فعال در بازار همچنين با اشاره به افزايش استقبال مردم از سيم‌كارت‌هاي ايرانسل گفت: اين سيم‌كارت‌ها به دليل سرويس‌هاي ارزش افزوده‌اي كه دارند با استقبال زيادي مواجهند.


به گفته‌ تحليلگران استفاده از سرويس MMS و فعال بودن اين سرويس در سيم‌كارت‌هاي ايرانسل، ويديو كنفرانس و ديگر سرويس‌هاي ارزش افزوده را از مواردي است كه استقبال مردم را افزايش داده و علاوه بر اين موضوع و با توجه به اين سرويس قيمت اين سيم‌كارت‌ها ارزان است.


قيمت خريد سيم‌كارت صفر با كد ۲ در بازار امروز تهران ۵۵۰ هزار تومان و كد ۳ نيز ۴۵۰ هزار تومان است؛ همچنين كد ۴ و ۵ به قيمت ۳۶۰ هزار تومان خريداري و تا ۳۸۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد و قيمت خريد سيم‌كارت صفر با كد شش نيز به قيمت ۳۴۰ هزار تومان و فروش آن نيز ۳۵۵ هزار تومان است.


به گزارش ايسنا سيم‌كارت صفر با كد ۷ به قيمت ۳۳۰ هزار تومان و فروش آن نيز تا ۳۵۰ هزار تومان است و كد هشت نيز به مبلغ ۲۸۸ هزار تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود.


سيم‌كارت صفر اعتباري دولتي ۳۳هزار تومان خريداري و ۴۰ هزار تومان فروخته مي‌شود؛‌ سيم‌كارت صفر تاليا ۴۵هزار تومان خريداري و ۵۰ هزار تومان فروخته مي‌شود و سيم‌كارت دايمي ايرانسل ۱۴۸هزار تومان خريداري و ۱۵۰ هزار تومان فروخته مي‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا