پروژه ngn با بودجه ده ميلياردي در مركز تحقيقات مخابرات تعريف شد

 اين پروژه در مركز با بودجه‌‏اي ده ميليارد توماني در زمينه‌‏هاي مختلف فني و غير فني از نظر مقرراتي از سوي گروه‌‏هاي مختلف در حال بررسي است.وي درگفتگو با ايلنا، ادامه داد: اولين فاز اين پروژه از سوي شركت مخابرات به صورت پايلوت در سه استان تهران, قزوين و فارس راه اندازي خواهد شد و …

 اين پروژه در مركز با بودجه‌‏اي ده ميليارد توماني در زمينه‌‏هاي مختلف فني و غير فني از نظر مقرراتي از سوي گروه‌‏هاي مختلف در حال بررسي است.
وي درگفتگو با ايلنا، ادامه داد: اولين فاز اين پروژه از سوي شركت مخابرات به صورت پايلوت در سه استان تهران, قزوين و فارس راه اندازي خواهد شد و به فاصله يك الي دو ساله به تدريج در استان‌‏هاي ديگر هم گسترش پيدا خواهد كرد.
وي ضمن اشاره به حمايت مركز تحقيقات مخابرات ايران از پروژه‌‏هاي NGN افزود: پروژه ديگر مركز فعال كردن بخش‌‏خصوصي براي تجهيز بخش NGN است كه قرار است به صورت كنسرسيوم با مخابرات ايران قرارداد همكاري امضا كنند كه اين كنسرسيوم بر اساس طرح مركز تحقيقات مخابرات تجهيز نسل آينده مخابرات كشور را انجام خواهد داد.
وي در ادامه اظهار داشت:‌ وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از دانشگاه‌‏هايي كه در بحث NGN وارد شوند حمايت مالي خواهد كرد.
محامدپور ادامه داد:‌ تا ديروز دلايل زياد و امروز شواهد زيادي وجود دارد كه بايد از روش‌‏هاي سنتي مديريت, انجام كار و ارائه خدمات در جهت حفظ و ارتقاي منابع كشور و منافع مردم به روش‌‏هاي مبتني بر فناوري‌‏هاي اطلاعات انتقال پيدا كند.
محامدپور خاطرنشان كرد: البته وضعيت موجود هيچگاه نبايد رضايت بخش تلقي شود و همواره بايد رو به جلو حركت كنيم و سرويس‌‏هاي مخابرات نبايد مانند سرويس ديجيتال عقب بيفتد.
وي با اشاره به سرعت تغييرات فناوري افزود: بايد با برنامه‌‏ريزي علمي و بسيج امكانات موجود و استفاده از تجارب موفق بين‌‏المللي همگام با تغييرات گام برداريم.
به گزارش ايلنا، سومين همايش فناوري اطلاعات و ارتباطات با موضوع شبكه نسل آينده (NGN) در هتل المپيك تهران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا