چشم انداز مثبت خصوصي سازي مخابرات و رشد ۶۰ درصدي بازار تلفن همراه ايران

به گزارش فارس به نقل از companiesandmarkets، يكي از مهم ترين تحولاتي كه توجه ناظران خارجي را به خود جلب كرده است، تسريع عمليات خصوصي سازي شركت مخابرات ايران است كه باعث شده تعدادي از شركت هاي مخابراتي خارجي به خريد سهام آن علاقه نشان دهند.در اين گزارش تصريح شده كه عزم جدي دولت ايران …

به گزارش فارس به نقل از companiesandmarkets، يكي از مهم ترين تحولاتي كه توجه ناظران خارجي را به خود جلب كرده است، تسريع عمليات خصوصي سازي شركت مخابرات ايران است كه باعث شده تعدادي از شركت هاي مخابراتي خارجي به خريد سهام آن علاقه نشان دهند.
در اين گزارش تصريح شده كه عزم جدي دولت ايران براي فروش سهام شركت مخابرات ايران و چند موسسه بزرگ ديگر دولتي باعث جذب سرمايه گذاري خارجي و پيشبرد برنامه گسترده و فراگير دولت ايران براي آزاد سازي اقتصادي شده است.
دولت ايران نشان داده كه ديگر بين شركت هاي داخلي و خارجي مايل به خريد سهام شركت هاي خارجي تمايزي قائل نمي شود.
نويسندگان اين گزاش معتقدند خصوصي سازي شركت مخابرات ايران تا قبل از پايان سال ۲۰۰۸ به اتمام نمي رسد، اما وقوع اين امر تا قبل از پايان سال شمسي ايراني در مارس سال ۲۰۰۹ محتمل است.


* رشد ۶۰ درصدي بازار تلفن همراه ايران در سال ۲۰۰۸


رشد مثبت و مداوم بازار تلفن همراه ايران ديگر نكته اي است كه در گزارش companiesandmarkets به آن اشاره شده است.
پس از رشد ۱۰۰ درصدي اين بازار در سال ۲۰۰۷ اين رشد در سه ماهه اول سال ۲۰۰۸ به ۲۲.۶ درصد رسيد و پيش بيني هاي اين موسسه حاكي است رشد اين بخش در سال ۲۰۰۸ در جمهوري اسلامي ايران به رقم بي سابقه ۶۰ درصد خواهد رسيد كه نتيجه آن دستيابي به ضريب نفوذ ۶۴ درصدي تلفن همراه در ايران است.
به گزارش فارس عليرغم اين رشد به علت حركت سريع تر ديگر كشورهاي خاورميانه ايران كماكان از نظر ضريب نفوذ تلفن همراه در رتبه يازدهم خاورميانه قرار دارد.
در انتهاي اين گزارش مشكلات حاصل از تحريم ايران، قوانين سخت و دشوار داخلي و تداوم تسلط دولت بر اقتصاد سه معضل كليدي دانسته شده كه ممكن است روند رشد بازار مخابرات ايران را كند كند و در صورت حل آنها آينده اي بسيار خوب براي صنعت مذكور پيش بيني مي شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا