مخابرات تکليف چهار هزار ميليارد تومان ودايع مشترکان را مشخص کند

علي محمد مجدالدين – حقوقدان – در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به دستور مقام معظم رهبري براي باز تعريف اصل ۴۴ قانون اساسي و ابلاغ واگذاري مالکيت بخش اعظمي از شرکت هاي دولتي به مردم، اظهار داشت: در بدبينانه ترين حالت هم تصور نمي شد که دولت با رويکردي تجاري به اين …

علي محمد مجدالدين – حقوقدان – در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به دستور مقام معظم رهبري براي باز تعريف اصل ۴۴ قانون اساسي و ابلاغ واگذاري مالکيت بخش اعظمي از شرکت هاي دولتي به مردم، اظهار داشت: در بدبينانه ترين حالت هم تصور نمي شد که دولت با رويکردي تجاري به اين موضوع نگاه کند و حق مردم را در ميان فرمول هاي پيچيده محاسباتي تضييع کند.
وي با بيان اينکه براي عرضه بخشي از سهام ۳۳ شرکت مخابراتي ايران در بورس بايد تکليف دارايي اين شرکت ها روشن مي شد، افزود: نکته مبهم در اين جريان مشخص نشدن تکليف ودايع مشترکان است که براي استفاده از سرويس هاي مختلف به عنوان امانت در اختيار دولت قرار دارد.
اين کارشناس حقوقي با تاکيد بر اينکه در ابتدا وزارت ارتباطات بر تبديل اين ودايع به سهام تصميم گرفته بود، ادامه داد: به اين ترتيب مردم مي توانستند سهامداران شرکت هاي مخابراتي باشند که در بورس فعاليت مي کنند.
وي خاطرنشان کرد: اما هم اکنون تکليف عرضه ۳۰ درصد سهام مخابرات در بورس مشخص شده اما ودايع مشترکان به سهام تبديل نشده و همچنان به عنوان امانت نزد مخابرات باقي است.
مجدالدين، ورود ودايع مشترکان به عنوان سهام در بورس را به نفع مردم دانست و گفت: توليدات شرکت هاي مخابراتي خدماتي بوده و هميشه مشتري داشته و اين موضوع سبب مي شود که سهام مشترکان نيز سودده شود.
به اعتقاد وي اين وظيفه و رسالت رسانه ها است که ذهن مردم را نسبت به مبلغي که به عنوان وديعه نزد مخابرات دارند، آگاه کنند و در اين زمينه اطلاع رساني کاملي صورت دهند.
مبلغ ودايع سيم کارتهاي تلفن همراه با نرخهاي دولتي ( ۴۴۰ ، ۵۰۰ و۳۶۰ هزار توماني ) حدود ۲۹۰ هزار تومان و ودايع تلفن هاي ثابت واگذار شده از سال ۶۸ به بعد در ۵ شهر تهران ، تبريز ، اصفهان ، مشهد و شيراز  حدود ۹۵ هزار تومان است. همچنين در ساير شهرهاي داراي بالاي دوهزار شماره ثابت مبلغ ودايع ۷۵ هزار تومان ، در شهرهاي زير دوهزار شماره مبلغ ۵۵ هزار تومان و براي شماره هاي واگذار شده قبل از سال ۶۸ از دوهزار و ۲۰۰ تا ۲۲ هزار تومان است.
براساس گفته هاي مسئولان مخابرات با دارايي بيش از ۱۴ هزار ميليارد تومان وارد بورس شده است که چهارهزار ميليارد از آن مربوط به ودايع مشترکان است.
۱۷۹/۱۳/۱۲۸

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا