هزينه‌ي جابه‌جايي براي اپراتور همراه اول در حج حذف شد

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مدينه‌ي منوره، براساس اعلام اين کميته، هزينه‌ي تماس با همراه اول تحت پوشش اپراتورهاي عربستان، حدود ‌۲۵۰۰ تومان و مبلغ هر پيام کوتاه حدود ‌۴۶۰ تومان مي‌شود. درحالي‌که هزينه‌ي تماس با يکي از سيم‌کارت‌هاي اپراتورهاي عربستان با ايران در روز، ‌۲/۳ ريال و از ساعت ‌۲۳ …

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مدينه‌ي منوره، براساس اعلام اين کميته، هزينه‌ي تماس با همراه اول تحت پوشش اپراتورهاي عربستان، حدود ‌۲۵۰۰ تومان و مبلغ هر پيام کوتاه حدود ‌۴۶۰ تومان مي‌شود. درحالي‌که هزينه‌ي تماس با يکي از سيم‌کارت‌هاي اپراتورهاي عربستان با ايران در روز، ‌۲/۳ ريال و از ساعت ‌۲۳ به بعد، سه ريال محاسبه مي‌شود.
مسؤول کميته‌ي ارتباطات و مخابرات ستاد حج در مدينه به خبرنگار ايسنا گفت: اگر از ايران با زايران داراي سيم‌کارت همراه اول يا يکي از اپراتورهاي عربستان تماس گرفته شود، تقريبا هزينه‌هاي اين تماس يکسان مي‌شود و تفاوت چنداني نمي‌کند؛ اما اگر زايران با سيم‌کارت‌هاي اپراتورهاي عربستان يا از طريق کابين‌هاي مخابراتي اطراف مسجدالنبي با ايران تماس بگيرند، هزينه‌ي مکالمه ارزان‌تر از تماس با اپراتور همراه اول با ايران مي‌شود.
کميته‌ي ارتباطات و مخابرات ستاد حج در مدينه به مشکلات زايران ايراني در صورت مفقود شدن يا سرقت دستگاه تلفن همراه، رسيدگي و در زمينه‌ي خريد سيم‌کارت از اپراتورهاي عربستان سعودي، زايران ايراني را راهنمايي مي‌کند.
به گفته‌ي مسؤول اين کميته، بيشترين مراجعه‌ي زايران براي مفقود شدن يا سرقت تلفن همراه‌شان است که ما بلافاصله سيم‌کارت آن‌ها را مسدود و سريع سيم‌کارت جديد عرضه مي‌کنيم. از سوي ديگر، تاکنون به‌دليل تقلبي بودن سيم‌کارت‌هاي متعلق به اپراتورهاي عربستاني به اين کميته مراجعه‌اي صورت نگرفته است.
اين کميته در اطلاعيه‌اي به زايران توصيه کرده است که سيم‌کارت خود را داخل گوشي يا در محل مناسبي از مکان استقرار خود قرار دهند، سيم‌کارت عربستان را فقط از نمايندگي‌هاي اصلي در اين کشور خريداري کنند، در محل خريد، سيم‌کارت را در گوشي خود نصب کنند و از سالم بودن آن مطمئن شوند، از کارت نگه‌دارنده‌ي سيم‌کارت محافظت کنند و گوشي همراه خود را براي تعمير، تنظيم يا به‌دليل ديگر در اختيار ديگران قرار ندهند.
براساس اعلام اين کميته، زايران در صورت مفقود شدن سيم‌کارت و گوشي خود در عربستان، موضوع را سريع از طريق شماره‌هاي ‌۰۰۹۸۹۱۲۸۳۳۹۰۶۰ و ‌۰۰۹۸۹۱۲۸۳۳۹۰۶۱ و شماره‌ي ثابت مدينه ‌۴۸۳۶۲۴۹۱ به کميته‌ي ارتباطات و مخابرات ستاد مدينه اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گيرند.
کميته‌ي ارتباطات و مخابرات ستاد حج در مدينه در ايام تشريق، اين خدمات را در مکه نيز ارايه مي‌کند و نوع اين خدمات با ايران تفاوتي ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا