زمان خصوصي سازي مخابرات کاهش مي يابد

به گزارش سرويس دانش و فناوري برنا، دکتر محمد سليماني در مجمع عمومي ساليانه شرکت مخابرات ايران، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: درآمد شرکت‌هايي مانند مخابرات،‌تضمين شده است.وي افزود: در پروانه اپراتور اول، تعداد مشترکان تلفن همراه ۳۸ ميليون نفر پيش‌بيني شده که در سطح منطقه بي‌نظير است.وي تاکيد کرد: زيرساخت‌ها براي سرويس‌دهي به …

به گزارش سرويس دانش و فناوري برنا، دکتر محمد سليماني در مجمع عمومي ساليانه شرکت مخابرات ايران، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: درآمد شرکت‌هايي مانند مخابرات،‌تضمين شده است.
وي افزود: در پروانه اپراتور اول، تعداد مشترکان تلفن همراه ۳۸ ميليون نفر پيش‌بيني شده که در سطح منطقه بي‌نظير است.
وي تاکيد کرد: زيرساخت‌ها براي سرويس‌دهي به ۳۸ ميليون مشترک فراهم است و نيازهاي لازم نيز در اين حوزه وجود دارد و در حال حاضر اپراترو اول در بيش از ۳۷ هزار کيلومتر از جاده‌هاي اصلي کشور به مشترکان خدمت‌رساني مي‌کند.
وي با بيان اين مطلب که در خصوصي‌سازي مخابرات جدي هستيم تاکيد کرد: ‌منعي براي ادامه روند خصوصي‌سازي و اجراي سياست‌هاي کلي اصل ۴۴ قانون اساسي در شرکت مخابرات ايران وجود ندارد.
رئيس مجمع مخابرات ايران با اشاره به جذب سرمايه‌گذار خارجي در اين حوزه گفت: کارهايي در اين خصوص در حال انجام است که بتوانيم راه‌کارهاي مناسب براي ترغيب سرمايه‌گذاران خارجي جهت خريد سهام مخابرات مشخص کنيم.
وي خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات داراي ۳۲ شرکت استاني است و اين يک مزيت بسيار بزرگي براي يک اپراتور محسوب مي‌شد که در تمامي شهرها حضور داشته باشد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اين مطلب که بايد مرحله گذر را مديريت کنيم، تصريح کرد: با رعايت قوانين و مقررات موجود در اين حوزه مي توانيم از وضعيت مطلوبي بهره‌مند شويم.
دکتر محمد سليماني با اشاره به خدمات مخابراتي قابل ارايه گفت: اپراتورهاي مخابراتي مي‌توانند در حوزه‌هاي تلفن همراه، ثابت و ديتا خدمت‌رساني کنند.
وي افزود: فعالان اين حوزه هنوز براي ارايه خدمت در حوزه ديتا به طور کامل فعال نشده‌اند که در صورت خدمت‌رساني در اين حوزه، طي مدت کوتاهي مي‌توان، چند ميليون مشترک را جذب کرد.
وي تاکيد کرد: در صورت ارايه خدمات ارزش افزوده در حوزه‌ي ديتا مي‌توان درآمد اين حوزه را به درآمد سرويس‌هاي ارزش افزوده در ارتباطات سيار نزديک کرد.
اين گزارش حاکي است، در ابتداي جلسه مجمع عمومي سالانه مخابرات، مهندس صابر فيضي مدير عامل شرکت مخابرات ايران طي گزارشي، وضعيت فعاليت‌هاي مالي و اجرايي تلفيقي سال ۸۶ را تشريح کرد.
صابر فيضي با بيان اين مطلب که وضعيت ۳۰ درصد از سهام مخابرات مشخص شده است گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد از سهام مخابرات دولتي مي‌باشد، ۲۰ درصد مربوط به سهام عدالت، پنج درصد سهام عرضه شده در بورس و پنج درصد نيز مربوط به سهام کارکنان است.
وي تاکيد کرد، چون ۷۰ درصد مخابرات دولتي است، در حال حاضر شرکت مخابرات ايران دولتي شناخته مي‌شود.
مدير عامل شرکت مخابرات ايران با اشاره به گزارش مالي سال ۸۶ و مقايسه آن با سال پيش از آن،‌اظهار داشت: درآمد شرکت در سال گذشته نسبت به سال ۸۵ ، ۴/۴۱ درصد رشد داشته است.
وي خاطرنشان کرد: سود قبل از کسر ماليات و همچنين سود سهام پيشنهادي و پرداختي در سال ۸۶ نسبت به سال پيش از آن نيز به ترتيب شاهد ۲/۳۴ درصد و ۲۹ درصد رشد بوده است.
وي ادامه داد: طي همين مدت سرانه ارزش افزوده و سهم سود خالص ارزش افزوده نيز به ترتيب ۲۳ و ۸/۱۳ درصد رشد داشته است.
صابر فيضي با اشاره به بودجه اصلاحي سال گذشته گفت: هزينه نگهداري و هزينه‌هاي مالي و اداري در سال ۸۶ نسبت به سال پيش از آن به ترتيب، دو و نيم و ۲۶ درصد کاهش داشته است.
مدير عامل مخابرات ايران تصريح کرد: در حال حاضر بيش از ۲۴ ميليون تلفن ثابت و ۲۸ ميليون تلفن همراه ، به متقاضيان واگذار شده است.
وي با بيان اين مطلب که تمامي شهرهاي کشور به تجهيزات ديتا متصل شده‌اند افزود: تعداد کاربران اينترنتي کشور به ۱۸ ميليون نفر رسيده است.
اين گزارش حاکي است در اين جلسه و با بحث‌هاي صورت گرفته مقرر شد تا ۱۳۰ ريال سود به ازاي هر سهم ميان سهامداران شرکت مخابرات ايران تقسيم شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا