کنترل وزن کودکان با پيام متني تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “تاپ نيوز”، محققان دانشگاه کاروليناي شمالي اعلام کردند کودکان چاق مي توانند با کمک سرويس پيام متني تلفن همراه ميزان کالري دريافتي در طول روز را کنترل کرده و وزن خود را کاهش دهند. به گفته يکي از محققان اين دانشگاه، پيام کوتاه و …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از پايگاه اينترنتي “تاپ نيوز”، محققان دانشگاه کاروليناي شمالي اعلام کردند کودکان چاق مي توانند با کمک سرويس پيام متني تلفن همراه ميزان کالري دريافتي در طول روز را کنترل کرده و وزن خود را کاهش دهند.
به گفته يکي از محققان اين دانشگاه، پيام کوتاه و تلفن همراه امروزه بسيار مورد استفاده کودکان قرار مي گيرد و در واقع با آن بزرگ مي شوند و بنابراين بايد از همين وسيله براي کنترل وزن آنها استفاده مناسب کرد. 
اين تحقيق توسط محققان دانشکده پزشکي دانشگاه کارولينا روي کودکان پنج تا ۱۳ ساله انجام گرفت و از آنها خواسته شد با کاهش زمان نشستن در مقابل تلويزيون و رايانه ، افزايش فعاليت هاي ورزشي و کم کردن مصرف مواد قندي ، وزن خود را کم کنند.
در اين تحقيق اين کودکان به سه گروه تقسيم شدند ، از گروه اول خواسته شد تا گزارش فعاليت هاي خود و چگونگي تعديل کالري مصرفي را به طور روزانه از طريق پيام کوتاه به تيم تحقيقاتي گزارش دهند.
گروه دوم موظف شدند که گزارش خود را در يک دفتر يادداشت ثبت کنند و گروه سوم نيز هيچ گزارشي را ثبت نمي کردند.
گروه هاي اول و دوم روزانه به سه سوال پاسخ مي دادند:
۱.شماره دستگاه گام شمار شما امروز چند بوده است؟
۲.امروز چند نوشيدني حاوي مواد قندي مصرف کرده ايد؟
۳.امروز چند دقيقه تلويزيون تماشا کرده ايد يا پاي رايانه نشسته ايد؟
در گروه پيام متني خانواده ها يک تلفن همراه را فقط به منظور شرکت در تحقيق در اختيار کودک قراردادند و از آنها خواسته شد هر روز دو پيام کوتاه براي پاسخ به سه سوال ياد شده به گروه تحقيقاتي ارسال کنند که يکي توسط والدين وديگري توسط کودک ارسال مي شد.
در گروه اول که پيام کوتاه ارسال مي کردند تنها ۲۸ درصد رژيم غذايي خود را رعايت نکرده بودند، در گروه دفتر يادداشت اين آمار ۶۱ درصد و در گروه سوم نيز ۵۰ درصد بود.
 اين پژوهشگران اعلام کردند که با توجه به اين تحقيق مي توان از تلفن همراه براي ايجاد انگيزه در بين افراد چاق  براي کاهش وزن استفاده کرد.
۱۱۲/ ۱۴/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا