فضاي تلکام نهم نسبت به سال‌هاي گذشته رقابتي‌تر خواهد بود

به گزارش سرويس دانش و فناوري برنا، داود زارعيان با بيان اين مطلب گفت: تلکام طي برگزاري هشت دوره خود به صورت نسبي موفق بوده است. اما آسيب‌هاي موجود در بخش توليد و تجهيزات مخابراتي باعث شده که تلکام آن طور که بايد به رسالت خودش عمل نکند.وي افزود: از طرفي شايد امسال، فضاي جديد …

به گزارش سرويس دانش و فناوري برنا، داود زارعيان با بيان اين مطلب گفت: تلکام طي برگزاري هشت دوره خود به صورت نسبي موفق بوده است. اما آسيب‌هاي موجود در بخش توليد و تجهيزات مخابراتي باعث شده که تلکام آن طور که بايد به رسالت خودش عمل نکند.
وي افزود: از طرفي شايد امسال، فضاي جديد رقابتي ايجاد شده در جامعه، هم شرکت‌هاي خدماتي و هم شرکت‌هاي توليدي را وارد عرصه جديدي کند.
وي نهمين نمايشگاه بين‌المللي تلکام را متفاوت از سال‌هاي گذشته دانست و افزود: من فکر مي‌کنم شرايط تلکام نهم با ديگر تلکام‌هاي برگزار شده متفاوت است؛ زيرا نهمين تلکام در شرايطي برگزار مي شود که شرکت مخابرات ايران در فرايند واگذاري قرار گرفته و در حال حاضر نيز ۵ درصد از آن به بخش خصوصي واگذار شده است. در عين حال شرکت ايرانسل هم به عنوان اپراتور دوم با توجه به جايگاه نسبتا خوب خود در جامعه، حرف‌هاي جديدي را براي گفتن دارد. همچنين برگزاري مزايده اپراتور سوم نيز مزيد برعلت خواهد بود که امسال تلکام نهم متفاوت‌تر از آنچه تاکنون برگزار شده است، باشد.
به اعتقاد مدير کل روابط عمومي شرکت مخابرات ايران، فضاي تلکام نهم تا حدودي فضاي رقابتي تري نسبت به سال هاي گذشته خواهد بود و اين فضا محلي براي خودنمايي شرکت‌هاي اين حوزه را فراهم خواهد کرد.
وي دولتي بودن و انحصار در مخابرات را از جمله عواملي دانست که موجب عدم حضور چشمگير شرکت ها در نمايشگاه هاي دوره هاي قبل شده و افزود: شايد در تلکام‌هاي سال‌هاي قبل براي شرکت‌ها تفاوتي نمي کرد که با چه شکل و محتوايي حضور داشته باشند، ولي در اين مقطع و با وجود حضور اپراتور خصوصي در کنار فرايند خصوصي شدن مخابرات ايران، به طور حتم شاهد تفاوت جدي در حضور شرکت‌ها خواهيم بود.
گفتني است، نهمين نمايشگاه بين المللي تلکام، ۲ الي ۵ آذرماه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا