توان پليسي لازم براي شناسايي جرايم موبايلي در کشور ديده نمي شود

احمدرضا رستمي نژاد در گفت و گو با خبرنگار موبنا با بيان اينكه در حوزه امنيتي پيرامون اين مساله خلاء زيادي احساس مي‌شود، اظهار داشت:بر اساس مواردي كه به دادسرا ارجاع مي‌شود، به نظر مي‌آيد براي بررسي هاي لازم بمنظور شناسايي جرم و استناد جرم به مجرم ،توان پليسي لازم هنوز ديده نمي شود و …

احمدرضا رستمي نژاد در گفت و گو با خبرنگار موبنا با بيان اينكه در حوزه امنيتي پيرامون اين مساله خلاء زيادي احساس مي‌شود، اظهار داشت:بر اساس مواردي كه به دادسرا ارجاع مي‌شود، به نظر مي‌آيد براي بررسي هاي لازم بمنظور شناسايي جرم و استناد جرم به مجرم ،توان پليسي لازم هنوز ديده نمي شود و احتمال  مي رود كه مجرم به راحتي از زير بار جرم ارتكابي فرار كند.
وي با تاکيد بر اينکه در برخورد با جرايمي كه از طريق موبايل انجام مي‌شود، قانون مجازات اسلامي قابل استناد  است، خاطر نشان كرد: براي رسيدن به نقطه ايده‌آل بايد اقداماتي صورت گيرد اما اكنون براي برخورد با جرايم موبايلي خلا قانوني احساس مي‌شود.
به اعتقاد رستمي نژاد در برخورد با جرايمي كه به وسيله‌ تلفن همراه انجام مي‌شود مي‌توان مشابه ديگر فناوري‌ها از قوانين موجود استفاده كرد و نكته مهم، بررسي فني و انتساب آن جرم به مجرم است كه كار كارشناسي حرفه‌اي مي‌طلبد.
وي افزود:نكته قابل توجه چگونگي اثبات جرم از سوي مجرم است كه اين اقدام را با استفاده از امكانات موجود تا حد امكان مي‌توان با موفقيت توام است.
اين کارشناس حقوق و جزا در عين حال در خصوص زمينه پيگيري و كنترل SMS و بلوتوث هاي غير اخلاقي  ارسالي ، اظهار داشت: امواج ارسالي از سوي تلفن‌هاي همراه چه از شبكه ارتباطات سيار و چه بلوتوث قابل پيگيري و بررسي است اما لازم است که بخش‌هاي فني و پليسي نيز كنترل لازم را در اين خصوص داشته باشند.
۱۲۸/۱۶/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا