عدم وابستگي اقتصادي و سياسي اپراتورها به برخي دولت ها

به گزارش موج، از زمان ورود فناوري هاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي به خصوص شبكه سيار همواره اين سوال مطرح شده است كه اين فناوري چگونه مي تواند به توسعه اشتغال در كشور كمك كند؟ سوالي كه نه تنها از سوي مردم بلكه كارشناسان نيز به آن پرداخته و هميشه موضوع اشتغال زايي با استفاده …

به گزارش موج، از زمان ورود فناوري هاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي به خصوص شبكه سيار همواره اين سوال مطرح شده است كه اين فناوري چگونه مي تواند به توسعه اشتغال در كشور كمك كند؟ سوالي كه نه تنها از سوي مردم بلكه كارشناسان نيز به آن پرداخته و هميشه موضوع اشتغال زايي با استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات دغدغه آنان شده است.
رضا عراقي كارشناس ارشد ارتباطات مخابرات استان تهران، در اين باره گفت: به طور كلي تاثيرات گسترش شبكه هاي ارتباطات سيار بر اشتغال به صورت ايجاد زمينه هاي توليد سخت افزار و نرم افزار،افزايش بهره وري نيروي كار و ترويج كار از راه دور(Teleworking)به واسطه كاهش هزينه هاي ارتباطي ميسر مي شود.
وي افزود: از لحاظ اشتغال، رواج سيستم هاي ارتباطات سيار، موجب پيدايش مشاغل جديد با كيفيتي نو مي شود و اين مشاغل در سه حيطه ابزاري، زمينه اي و كاربردي نمود پيدا مي كند.
وي همچنين در خصوص حضور بخش خصوصي به عنوان بازوي محرك توسعه اشتغال گفت: مسئله پيدايش فعالان جديد خصوصي در بخش ارتباطات سيار كه در قالب اپراتور معرفي مي شوند، مي بايد به طور دقيق مورد ارزيابي قرار گيرد.
عراقي ادامه داد: اين اپراتورها مي بايد از نظر رتبه در سطح بين المللي و بازارهاي تحت پوشش، ميزان تجربه هاي فني در زمينه عرضه فناوري، اهداف و چشم انداز آينده مورد ارزيابي قرار گيرند.
به گفته وي، همچنين شناخت اپراتور از فرهنگ حاكم بر بازار ايران وعدم وابستگي اقتصادي و سياسي به برخي دولت ها از جمله شرايط انتخاب اپراتورها بوده ومسئولان مي بايد به آن توجه داشته باشند.
وي همچنين ادامه داد: از همين روي برگزاري كنفرانس ها كمك مي كند تا مسئولان با شناخت بيشتري نسبت به چگونگي پذيرش بخش خصوصي براي توسعه اشتغال اقدام كنند در عين حال كه اين كنفرانس ها مجالي است براي پي بردن به چالش ها و برطرف كردن موانع پيش رو در زمينه اشتغال در حوزه فناوري ها ارتباطي.
براساس اين گزارش، كنفرانس «فناوري اطلاعات و ارتباطات، دستاوردها و پيشرفت‌ها» روز چهار آذرماه سال جاري و همزمان با نهمين نمايشگاه تلكام برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان براي كسب اطلاع بيشتر مي توانند به نشاني اينترنتي كنفرانس www.ictvision.ir مراجعه كنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا