لبخندي براي بازار تلفن همراه

به گزارش خبرنگار موبنا، هشدارهاي مراکز تحقيقي و دانشگاهي در زمينه خطرات امواج تلفن همراه و افزايش آگاهي مردم موجب رويکرد کاربران به خريد و استفاده از کيف،کارت ، هندز فري و کيت ضد امواج موبايل شده است.بر اساس تحقيقات صورت گرفته در بازار تلفن همراه ، مشخص شده که استفاده مداوم از تلفن همراه …

به گزارش خبرنگار موبنا، هشدارهاي مراکز تحقيقي و دانشگاهي در زمينه خطرات امواج تلفن همراه و افزايش آگاهي مردم موجب رويکرد کاربران به خريد و استفاده از کيف،کارت ، هندز فري و کيت ضد امواج موبايل شده است.
بر اساس تحقيقات صورت گرفته در بازار تلفن همراه ، مشخص شده که استفاده مداوم از تلفن همراه عوارضي نظير ايجاد فشار خون، خستگي، احساس گرما و بي حسي در اطراف گوش، سر درد، بدخوابي و اختلال در تمرکز را به همراه دارد.
 اعلام خطر از سوي مراکز مختلف موجب شده تا هر روز وسيله جانبي جديدي وارد بازار شود بنابراين شرکت ها نيز با توجه به اقتضاي بازار توليد لوازم جانبي براي جلوگيري و کاهش خطرات موبايل را در دستور کار خود قرار داده اند.
اگرچه آگاهي مردم نسبت به خطرات استفاده مستمر از تلفن همراه افزايش يافته است اما کاربرد و ضروري بودن استفاده از تلفن همراه موحب مي شود تا کاربر با وجود  اطلاع از زيان هاي امواج موبايلي همچنان از آن براي انجام امور روزمره زندگي و کارهاي ضروري استفاده کند.
به همين منظور برخي از شرکت ها براي جلوگيري از اثرات مخرب گوشي تلفن همراه اقدام به ساخت کيف هاي موبايل، کارت و کيت کرده اند که الزاما اين وسايل توسط شرکت هاي سازنده گوشي ساخته و روانه بازار نمي شود.
 توليد کيف تلفن همراه رتبه اول را در ميان لوازم جانبي تلفن همراه به خود اختصاص داده است به گونه اي که در اين روزها شاهد عرضه انواع کيف هاي موبايل براي کاهش خطرات امواج در بازار تلفن همراه هستيم.
به گفته توليدکنندگان اين محصول، به ميزان بسيار زيادي امواج الکترومغناطيس مضرر و زيان آور موبايل را کاهش مي دهد.
البته اين در حالي است که نمونه هاي تقلبي انواع کيف هاي ضد امواجي که ساخت کشور چين هستند در بازار با قيمت ارزان تري نسبت نمونه هاي اصلي به فروش مي رسد.
در همين حال کارشناسان بازار به کاربران تلفن همراه توصيه مي کنند که از نمونه هاي اصلي کيف ها، هندزفري و کيت هاي موجود در بازار استفاده کنند.
با توجه به اينکه استفاده از اين نوع کالاها در کشور همه گير و عمومي نشده است، رسانه ها و مراکز عرضه کننده گوشي بايد براي آگاهي بيشتر ازامتيازات و مزيت هاي آنها اطلاع رساني و تبليغات کنند. از سو ي ديگر برخي کارشناسان و کاربران بر اين باورند که پرتوهاي امواج تلفن همراه در حدي است که اين گونه تمهيدات نمي توانند اثرات مخرب آن را خنثي کند.
۱۲۹/۱۶/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا