بابت آپديت کردن هزينه اي پرداخت نکنيد

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از ماهنامه تلفن  همراه، اين افراد که گوشي هايي از دو برند نوکيا و سوني اريکسون را با گارانتي متفرقه و با قيمت پايين تراز بازار به فروش مي رسانند، به بهانه آپ تو ديت کردن (UP TO DATE ) اين گوشي ها از مشترکان مبالغي ميان  20 تا …

به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از ماهنامه تلفن  همراه، اين افراد که گوشي هايي از دو برند نوکيا و سوني اريکسون را با گارانتي متفرقه و با قيمت پايين تراز بازار به فروش مي رسانند، به بهانه آپ تو ديت کردن (UP TO DATE ) اين گوشي ها از مشترکان مبالغي ميان  20 تا ۳۰ هزار تومان دريافت مي کنند که اين امر نارضايتي اکثر مشتريان را به دنبال داشته است.
کارشناسان مي گويند که به روز رساني گوشي بهانه اي براي اخذ پول از خريداران است و اين فروشندگان مختلف عملا هيچ کاري بر روي گوشي مشتريان انجام نمي دهند.
در اين راستا و با افزايش نارضايتي اکثر مشتريان و شکايت آنها، مسئولين اين بازاربه تمامي فروشندگان، تذکر دادند که در صورت مشاهده اين گونه کلاهبرداري ها، متخلفان به شدت مورد پيگرد قانوني قرار مي گيرند.
دست اندرکاران بازار تلفن همراه، به مشترکان توصيه کردند براي آگاهي از توانمنديهاي گوشي تلفن همراه خود و هشياري در برابر افراد سودجو و فرصت طلب قبل از هر چيز بايد اطلاعات و آگاهي هاي خود را به اصطلاح آپ- تو- ديت کنند.
به اين معنا که مشترکان؛ مطالعه و پرس و جو از راههاي مختلف از قابليت و نحوه ارايه آنها توسط هر نوع گوشي که در اختيار دارند، مطلع مي شوند سپس با دنبال کردن اخبار و گزارش هاي مربوط به اين حوزه علاوه به اطلاعات و دانش فراواني که کسب مي کنند، راه منفعت طلبي افراد شياد را مي بندند.
نکته مهم در اين ميان وظيفه خطير مجريان قانون با افرادي است که از ناشناخته بودن بخش هاي مختلف فناوري نوين سوء استفاده مي کنند و مردم را فريب مي دهند و با جعل اصطلاحاتي مثل
UP TO DATE  کردن آنان را تلکه مي کنند.
جرايم اينچنيني در روز روشن و واضح و آشکار برابر چشمان هزاران خريدار و عابر و رهگذر واقع مي شوند، بازرسي و کنترل و برخورد قاطع، دستکم از افزايش جسارت افراد  مختلف جلوگيري مي کند.
۱۲۹/۱۶/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا