استفاده بيش از حد از موبايل، کاربران را عصبي مي کند

“محسن زند نژاد” در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:مشترکان تلفن همراه با کاهش مدت زمان مکالمه مي توانند آثار سوء اين کالاي ارتباطي را کاهش دهند و به اين ترتيب آرام تر و صبورتر باشند. زند نژاد با تاکيد بر تاثير امواج زيانبار تلفن همراه بر روي مغز انسان،گفت: فعاليت مغز هنگامي که …

“محسن زند نژاد” در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:مشترکان تلفن همراه با کاهش مدت زمان مکالمه مي توانند آثار سوء اين کالاي ارتباطي را کاهش دهند و به اين ترتيب آرام تر و صبورتر باشند.
زند نژاد با تاکيد بر تاثير امواج زيانبار تلفن همراه بر روي مغز انسان،گفت: فعاليت مغز هنگامي که در معرض امواج الکترومغناطيس قرار مي گيرد، افزايش مي يابد، مخصوصا موجب تحريک احساس درد در مغز مي شود،اين دردها واقعي است و دليل اصلي آن نيز تابش اشعه هاي تلفن همراه به کاربران است.
اين روانشناس معتقد است که تلفن همراه روي کاربران نوجوان و جوان تاثيرات زيانبار بيشتري دارد .
پايين بودن آستانه تحريک عصبي ،استرس، نگراني، بي خوابي، پرخاشگري در رفتارهاي اجتماعي از عوامل استفاده نا مطلوب و طولاني از تلفن همراه محسوب مي گردد.
استفاده از تلفن همراه به اندازه اي گسترش يافته که در حال حاضر اکثر جوانان با پرداختن هزينه هايي نه چندان بالا دو و يا چند گوشي تلفن همراه دارند.
پديده اي که به نظر اکثر روانشناسان از مخرب ترين تهديدات عليه جوانان کشور ارزيابي مي شود.
چندي پيش کارشناسان توصيه کرده بودند که به هنگام استفاده از گوشي تلفن همراه آن را تا حد امکان از کنار سر خود دور نگهداريد و زياد با تلفن صحبت نکنيد.
گفتني است گوشي تلفن همراه به هنگام روشن بودن و به ويژه زمان مکالمه از خود امواج راديويي ساطع مي کند که نگهداشتن طولاني مدت گوشي کنار سر، خطراتي را براي انسان به همراه دارد.
۱۲۹/۱۶/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا