ايرانسل نبايد سرويس MMS در اختيار مشترکان سيم کارت هاي اعتباري خود قرار دهد

محمدعلي راغبي در گفت وگو با خبرنگار موبنا در رابطه با ارائه سرويس MMS تلفن همراه از سوي اپراتور دوم، که از هفته آينده آغاز خواهد شد، اظهار داشت: متاسفانه در جامعه ما در كنار هر قابليتي، تدابير كنترلي ، نظارتي و امنيتي صورت نمي‌گيرد تا امكان سوءاستفاده و جرايم کاهش يابد.وي گفت: در كنترل …

محمدعلي راغبي در گفت وگو با خبرنگار موبنا در رابطه با ارائه سرويس MMS تلفن همراه از سوي اپراتور دوم، که از هفته آينده آغاز خواهد شد، اظهار داشت: متاسفانه در جامعه ما در كنار هر قابليتي، تدابير كنترلي ، نظارتي و امنيتي صورت نمي‌گيرد تا امكان سوءاستفاده و جرايم کاهش يابد.
وي گفت: در كنترل و نظارت نمي‌توان از لفظ صددرصد استفاده كرد اما مي‌توان كنترل نسبي ايجاد کرد تا نياز متوسط جامعه پوشش داده شود.
راغبي با بيان اينکه “قابليت‌هاي مختلف تلفن همراه در کشور ما ايجاد شده اما به ملاحظات كنترلي وامنيتي توجه نمي‌شود”، افزود: وزارت ارتباطات و اپراتورهاي تلفن همراه بايد پيش از ارايه امكانات و قابليت‌هاي جديد كه جنبه تجاري دارد به كنترل آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي توجه بيشتري داشته باشند.
وي مرحله بندي ارائه سرويس MMS را يکي از راهکارهاي جلوگيري از سوء استفاده هاي احتمالي عنوان کرد و افزود: در مرحله اول بايد اين سرويس تنها براي سيم کارت هاي دائمي که داراي مالک مشخص هستند، ارائه شود تا درصورت هرگونه خطا امکان پيگيري آن وجود داشته باشد.
راغبي با بيان اينکه “در مرحله بعد اين سرويس بايد در اختيار مشترکان سيم کارت هاي اعتباري آن هم با شرط مشخص بودن سند مالکيت آن انجام گيرد”، اظهار داشت:همچنين اين سرويس نبايد به مشترکان زير ۱۸ سال ارائه شود.
راغبي با تاكيد برمقوله‌ پيشگيري جرايم در استفاده از سرويس MMS خاطرنشان كرد: با استفاده از MMS امکان ارسال تصوير و اخاذي از افراد در صورت تن ندادن به خواسته‌هاي نامناسب مجرمين در كوتاه‌ترين زمان وجود دارد؛ بنابراين پيشگيري از سوي دستگاه‌هاي دولتي و تدابير كنترلي از سوي مردم هر دو بايد صورت گيرد.
اين جامعه شناس با بيان اينکه “بر اساس پرونده‌هاي مطروحه در دادسراي ارشاد ، درخواست توقف قابليت MMS تا ارايه طرح كنترلي ازسوي وزارت ارتباطات مطرح و اين وزارتخانه مجبور به توقف ارائه اين سرويس شد” ، ادامه داد: انتشار تصاوير و فيلم‌هاي خصوصي خانواده ها که هم اکنون از طريق بلوتوث انجام مي شود، با ورود MMS بسيار گسترش خواهد يافت و مسئولان ناچار به اتخاذ برخي تدابير امنيتي خواهند شد.
۱۲۸/۱۳/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا