معضل قاچاق گوشي تلفن همراه همچنان ادامه دارد

“پيام دانش” در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: تا زماني که برخوردي قاطع از سوي نيروي انتظامي با قاچاق صورت نگيرد بازار تلفن همراه کشور همچنان شاهد ادامه فعاليت قاچاقچيان است.وي افزود: بالا بودن تعرفه واردات گوشي و نبود نظارت هميشگي نهادهاي مربوطه براي جلوگيري از قاچاق کالاها باعث شده تا بيش از ۸۰ …

“پيام دانش” در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: تا زماني که برخوردي قاطع از سوي نيروي انتظامي با قاچاق صورت نگيرد بازار تلفن همراه کشور همچنان شاهد ادامه فعاليت قاچاقچيان است.
وي افزود: بالا بودن تعرفه واردات گوشي و نبود نظارت هميشگي نهادهاي مربوطه براي جلوگيري از قاچاق کالاها باعث شده تا بيش از ۸۰ درصد سهم بازار به گوشي هاي قاچاق اختصاص يابد.
دانش تصريح کرد: اگر نهادهاي دولتي در خصوص عرضه گوشي هاي قاچاق مبارزه جدي را با واردکنندگان غيرقانوني آغاز کنند حتي شرکت هاي قانوني هم مي توانند با تعرفه کنوني فعاليت خود را گسترش دهند.
اين کارشناس با اشاره به تعرفه فعلي واردات تصريح کرد: کاهش تعرفه شايد بتواند باعث گسترده شدن فعاليت واردکنندگان قانوني شود ولي باز هم مانع از متوقف شدن فعاليت قاچاقچيان نمي شود.
 اين  فعال بازار همچنين با اشاره به اينکه سازمان حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان ، مشترکان تلفن همراه را تحت پوشش ندارد، اظهار داشت: روز به روز به تعداد فروشگاه هاي فعال در بخش گوشي تلفن همراه و تجهيزات آن اضافه مي شود و با ادامه اين روند اميدواريم نهاد مستقلي براي کنترل بازار تلفن همراه ايجاد شود.
۱۲۹/۱۶/۱۷۹

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا