استانداردم آرزوست

   در حقيقت اين يک اصل تغيير ناپذير است که در همه جوامعي که از فناوريهاي نوين ارتباطي بهره مي برند، آنهايي سرآمد هستند و بهترين سرويس را به مشترکان خود ارايه مي دهند که با ريزبيني و دقت بسيار، فرآيند ورود و نصب و بکارگيري هر قطعه از وسايل و تجهيزات مربوط به فناوريهاي …

   در حقيقت اين يک اصل تغيير ناپذير است که در همه جوامعي که از فناوريهاي نوين ارتباطي بهره مي برند، آنهايي سرآمد هستند و بهترين سرويس را به مشترکان خود ارايه مي دهند که با ريزبيني و دقت بسيار، فرآيند ورود و نصب و بکارگيري هر قطعه از وسايل و تجهيزات مربوط به فناوريهاي نوين را بطور عام و تکنولوژي مخابراتي و ارتباطي بخصوص تلفن همراه را بطور خاص تحت نظر، کنترل و آزمون خود دارند.
   اما چنانچه اين تئوري به عرصه عمل به واقعيت بپيوندد، در کشور ما نيز همه اپراتورها موظف مي شوند از تجهيزاتي استفاده کنند که حداقل استاندارد را داشته باشند. به اين ترتيب چنانچه از ابتدا تا انتهاي چنين فرآيندي همه چيز به شکل قانوني تعريف شده و عادلانه باشد و نکته اي ناديده گرفته نشود، آنچنان که در اين آيين نامه آمده ، رقابت نمايندگان بخش خصوصي که تحت مديريت سازمان فعاليت خواهند کرد، در فرجام کار موجب ارتقاي کيفي تجهيزات و بهره مندي مشترکان مي گردد.
   نکته محوري و اساسي در اين قضيه، سطح و کيفيت کار آزمايشگاههايي است که جزو بخش خصوصي هستند و بر اساس قراردادي که با سازمان تنظيم مقررات منعقد خواهند کرد، وظيفه و مسووليت تاييد نمونه هاي همه تجهيزات اصلي و فرعي وابسته به آن را در حوزه مخابرات بر عهده دارند.
   توجه به مفهوم تعاريفي که اين آزمايشگاهها براي معادل سازي استاندارد قائلند و تمرکز کيفيت کار و رويه آنها در مسير بازرسي و کنترل تجهيزات، عوامل کليدي اين قضيه بشمار مي روند. به اين معنا که چنانچه پروسه و فرآيند تاييد استاندارد تجهيزات مطابق قانون و عرف پذيرفته شده، خارج از ملاحظات و منافع شخصي و سازماني و با نگاه دقيق به اصول و معيارهاي فني و علمي باشد، يعني همان موردي که قرار است در مورد همه تجهيزات داخلي و خارجي يکسان عمل کند، برندگان واقعي اين برنامه خود مسوولان و مجريان طرح هستند که وظيفه خدمت رساني خود را با سربلندي به انجام رسانده اند، اين تعبيري است که اگر عکس آن صادق باشد، نتيجه اي جز اتلاف بيت المال و نيروي انساني، دوباره کاري و اخلال در کار توسعه صنعت کشور ندارد.
  سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي که وظيفه مديريت اين برنامه بر عهده آن است، در اين زمينه مسووليت ويژه اي دارد، چرا که هر گونه پيامدهاي مثبت يا منفي که بر اثر اعمال و اجراي صحيح يا نادرست آيين نامه حادث گردد، مستقيما به اين سازمان بازمي گردد و بايستي پاسخگو باشد.
۱۶۲/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا