گسترش موبايل بانکينگ نيازمند تعامل بيشتر بانک ها و اپراتورهاي تلفن همراه است

احسان ميرقاسمي در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: هر يک از اين چهار حلقه در جايگاه خود نقش تاثير گذاري در کاربردي شدن و توسعه عملي بانکداري موبايلي دارند.وي گفت: امروزه بانکداري تلفن همراه به دليل ماهيت ويژه خود عاملي براي تعامل، همکاري و هماهنگي بين سازمانهايي شده كه تا قبل از آن …

احسان ميرقاسمي در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: هر يک از اين چهار حلقه در جايگاه خود نقش تاثير گذاري در کاربردي شدن و توسعه عملي بانکداري موبايلي دارند.
وي گفت: امروزه بانکداري تلفن همراه به دليل ماهيت ويژه خود عاملي براي تعامل، همکاري و هماهنگي بين سازمانهايي شده كه تا قبل از آن موجب انفکاک آنها از يكديگر بود.
ميرقاسمي با اشاره به بررسي که موسسه تحقيقاتي سلنت ( Celent ) در سال ۲۰۰۷ انجام داده است، اظهار داشت: طبق اين بررسي تا سال ۲۰۱۰ ، بيش از ۷۰ درصد از حجم تماس‌ها با مراکز بانکي در ايالات متحده آمريکا از طريق تلفن‌هاي موبايل خواهد بود که نزديک به نيمي از اين تماسها در جهت گزارش گيري از اطلاعات وضعيت موجودي و توازن حساب و ديگر تراکنشهاي مالي آنلاين بوده ؛ اين در حالي است که در سال ۲۰۰۶ اين مقدار کمتر از  يک درصد از تراکنش‌هاي بانکي آنلاين را شامل شده است .
اين کارشناس بانکداري الکترونيک ايجاد تعامل بيشتر بين بازيگران اصلي اين عرصه از جمله کاربران، ارايه دهندگان ارتباطات سيار (اپراتورها)، بانکها و موسسات مالي و  بنگاههاي اقتصادي ، فروشندگان کالا و خدمات را عاملي در شکل گيري يک زنجيره تامين کارآمد و محرک اصلي در شکل‌گيري همکاري‌هاي اقتصادي به جاي رقابت‌هاي منفي اقتصادي دانست.
وي گفت: طي دو سال گذشته، شيوه برخورد مردم  جامعه ما با فناوري در حال تغيير بوده به نحوي که آنها به خوبي مي توانند منافع خود را در بهره برداري از فناوري هاي مختلف شناسايي کنند و آن را مورد استفاده قرار دهند.
اين کارشناس ادامه داد: اگرچه زيرساخت هاي کشور در حوزه موبايل بانکينگ در ابعاد کمي و کيفي در حال رشد است، اما هنوز نتوانسته اين نياز را به طور کلي مرتفع کند.
وي خاطرنشان کرد: يکي از مهمترين شاخص ها در پيشرفت در اين حوزه، رقابت بين بانک ها و اپراتورهاي مختلف و البته نگرش هاي آنها براي رسيدن به يک سري استانداردهاي مشترک است.
۱۲۸/۱۶/۱۶۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا