ايران كد در ارتقاي كيفيت گوشي تلفن همراه وارداتي تاثير گذار است

” محمد توحيدي ” در ارتباط با اجرايي شدن سيستم كد گذاري ملي کالا در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت: كارگروهي متشكل از هفت وزارتخانه و دو دستگاه دولتي در خصوص اجرا و پيگيري شماره گذاري كالا و خدمات در كشور تشكيل شده است که تمامي کالاهاي توليد داخل و کالا هاي وارداتي …

” محمد توحيدي ” در ارتباط با اجرايي شدن سيستم كد گذاري ملي کالا در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت: كارگروهي متشكل از هفت وزارتخانه و دو دستگاه دولتي در خصوص اجرا و پيگيري شماره گذاري كالا و خدمات در كشور تشكيل شده است که تمامي کالاهاي توليد داخل و کالا هاي وارداتي را شامل مي شود .
اين مدرس دانشگاه پيام نور ادامه داد : با برقراري سيستم كدينگ مي توان به رديابي كالا در سطح كشور كمک شاياني كرد ، چرا که از  مهمترين دلايل اهميت كد ملي کالا، ارتقاي كيفيت كالا ها در آينده است. 
وي اظهار داشت : به منظور اجراي  قوانين حمايتي از مصرف کنندگان  و توليد کنندگان و بر اساس گفته هاي اخير مسوولان اجرايي در اين زمينه ، عضويت در سيستم ايران كد الزامي است و توليدكنندگان تا سال ۸۸ فرصت دارند ، كد ملي کالادريافت كنند.
اين کارشناس اقتصادي تصريح کرد :  بنگاههاي توليد کننده گوشي هاي تلفن همراه بايد به مواردي همچون کاهش هزينه هاي توليد ، افزايش کيفيت کالاها ، توجه به رقبا، افزايش دانش فني و دستيابي به روشهاي نوين از جمله ايران کد توجه کنند.
۱۲۳/۱۶/۱۵۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا