انگليس تمام ارتباطات تلفني و ايميلي کاربران را کنترل مي کند

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيو‍ز”، اين تصميم دولت انگليس با اعتراض گروه هاي مخالف دولت روبرو شده است و آنان اين طرح را مخالف حقوق فردي و آزادي هاي اجتماعي  مي دانند. به گفته يك مقام اگاه، پليس انگليس و سرويس هاي امنيتي اين كشور نياز به راه هاي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيو‍ز”، اين تصميم دولت انگليس با اعتراض گروه هاي مخالف دولت روبرو شده است و آنان اين طرح را مخالف حقوق فردي و آزادي هاي اجتماعي  مي دانند.
به گفته يك مقام اگاه، پليس انگليس و سرويس هاي امنيتي اين كشور نياز به راه هاي جديدي برا ي جمع آوري و ثبت اطلاعات تماس ، ايميل و مرورهاي اينترنتي افراد دارند.
دولت انگليس در بيانيه اي اعلام كرد ، احداث پايگاه داده يكي از طرحي هاي در حال بررسي است و براي  اجراي نهايي آن  نياز به بررسي بيشتر و همه پرسي دارد.
 از واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ ميلادي در آمريكا تا هفت جولاي ۲۰۰۵ تعداد زيادي براثرحملات تروريستي در سيستم هاي حمل و نقل انگليس كشته شده اند و به همين  منظور دولت در نظر دارد با اين طرح ، سيستم ها ي امنيتي قويتري را براي مبارزه با  اين حملات ايجاد كند.
تعداد كاربران انگليس تا پايان فصل دوم ۲۰۰۸ ميلادي ۷۱ ميليون و ۵۰ هزار نفر بوده است كه حدود سه ميليون و ۳۴۰ هزار نفر از  اين تعداد در اين فصل به شبكه ارتباطي اين كشور اضافه شده اند.
۱۳۴/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا