اتهامي ديگر به تلفن همراه

 اگر واقعا حتي نيمي از فهرست جرايمي که اين عنصر زاييده ماشينيسم (منظور تلفن همراه است) مرتکب شده، صحت داشته باشد، بن لادن بايد بزند گاراژ.   چندي پيش، برخي کارشناسان به کاربران گوشي همراه توصيه کرده بودند که هنگام مکالمه حتي الامکان گوشي را از کنار سر خود دورتر نگهدارند و ديگر اينکه بيش از …

 اگر واقعا حتي نيمي از فهرست جرايمي که اين عنصر زاييده ماشينيسم (منظور تلفن همراه است) مرتکب شده، صحت داشته باشد، بن لادن بايد بزند گاراژ.
   چندي پيش، برخي کارشناسان به کاربران گوشي همراه توصيه کرده بودند که هنگام مکالمه حتي الامکان گوشي را از کنار سر خود دورتر نگهدارند و ديگر اينکه بيش از يک دقيقه صحبت نکنند. علت هم اينگونه عنوان شد که گوشي تلفن همراه زماني که فعال است يعني خاموش نيست و بويژه در هنگام مکالمه، امواجي را ساطع مي کند و در صورت مجاورت آن با سر انسان، خطراتي را پديد مي آورد.
   يکي ديگر از کارشناسان در اين زمينه يادآور مي شود که ماهيت امواج کذ ايي هنوز کاملا شناخته نشده، ضمن اينکه راهکارهاي مناسب براي خنثي سازي امواج مضر هم همچنان گنگ و مبهم است.
   يک متخصص در اين رابطه توضيح بيشتري مي دهد و مي گويد: امواج قوي راديويي و پارازيتهاي گوشي همراه که بصورت همگن در محيط پخش مي شوند، براي انسان زيان آورند.
   وي با اشاره به قدرت بيشتر امواج تلفن همراه در مقايسه با امواج راديويي گفت: امواج راديويي که در فرستنده ها پديد مي آيند، با فرکانس بالا براي انسان مضر بوده و به گفته پزشکان سبب بروز بيماري سرطان و امراض مغزي مي شود.
   وي مي گويد که زيانهاي احتمالي ناشي از اين امواج صرفا به سر و مغز انسان محدود نمي شود بلکه ساير اندامها را نيز تهديد مي کند اما واکنشهاي ناشي از اين تاثير مخرب در کوتاه مدت مشخص نمي شود بلکه در دراز مدت بروز خواهد کرد.
   در حقيقت اين ديدگاه بسياري از پزشکان است که معتقدند ورود سامانه هاي نوين فناوري به زندگي انسان، تاثيرات نامطلوب بيولوژيکي به دنبال داشته است، از جمله اينکه امواج الکترو مغناطيسي توليد شده از آنتنهاي راديويي و تلفن همراه در تشکيل غدد سرطاني و رشد آن نقش بسزايي دارند.
   اين گروه مي گويند که تشعشعات راديو اکتيويته ساطع از تلفنهاي همراه موجب تغييرات در فعل و انفعالات و سوخت و ساز بدن مي گردد که همين بخودي خود بيماري زا تلقي مي شود.
   بهر حال تازه ترين خبر در اين زمينه اين است که اغلب پژوهشگران و پزشکان در زمان حاضر تمرکز خود را بر تاثيرات امواج تلفن همراه بر مغز انسان متمرکز کرده اند. علم و دانش هرگز توقف نمي کند و از اين روي مي توان مطمئن بود صحت و سقم تمام شايعات و حدس و گمانها و ابهامات و احتمالاتي که تا اين زمان در ارتباط با استفاده از تلفن همراه و خطرات مترتب بر آن، مطرح شده، روشن خواهد شد.
   فناوري و تکنولوژي نوين خود پاسخگو و ارايه دهنده راهکارهايي است که زيانها و مضرات استفاده نادرست از هر پديده اي را تا حد ممکن کاهش مي دهند.
۱۲۹/۱۶/۱۵۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا