تعرفه ۲۵درصدي نياز به اصلاح ندارد

” محمد بگدلي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت : زماني که تعرفه ۶۰ درصدي به ۲۵ درصد کاهش پيدا کرد ، کارشناسان معتقد بودند اين تغيير در نرخ تعرفه تنها براي حمايت از توليد داخل صورت مي گيرد و منافع مصرف کنندگان در اين نرخ لحاظ نشده است .وي ادامه داد …

” محمد بگدلي ” در گفت و گو با خبرنگار موبنا گفت : زماني که تعرفه ۶۰ درصدي به ۲۵ درصد کاهش پيدا کرد ، کارشناسان معتقد بودند اين تغيير در نرخ تعرفه تنها براي حمايت از توليد داخل صورت مي گيرد و منافع مصرف کنندگان در اين نرخ لحاظ نشده است .
وي ادامه داد : تغيير تعرفه در تمامي کالا بر اساس کار کارشناسي  توسط صاحبنظران صورت مي گيرد و هيچگاه دولت بدون لحاظ نظرات اين کارشناسان در امر تغيير تعرفه تصميم گيري نمي کند .
به گفته اين مدرس دانشگاه اصفهان ، ” توليد داخل گوشي تلفن همراه نيز در ارايه نرخ تعرفه ۲۵ درصدي به طور يقين دخيل بوده است زيرا هر کشوري براي حمايت از توليد و منافع ملي اين حق را دارد که با استفاده از اختيارات خود از جمله افزايش تعرفه ها از توليد حمايت کند .”
وي اظهار داشت : قاچاق کالا امروزه به يکي از مشاغل پررونق در کشور تبديل شده است و درصورتي که تعرفه به ۱۰ درصد هم کاهش پيدا کند باز هم اين روند واردات غير قانوني ادامه خواهد داشت .
بگدلي تصريح کرد : ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز در کشور تلاش دارد  که مانع امر قاچاق گوشي تلفن همراه شود ولي  سالانه حدود ۱۰ميليون گوشي از مبادي غير رسمي  به بازار کشور وارد مي شود .
وي گفت : برندهايي که در حال حاضر از مبادي رسمي گوشي وارد ايران مي کنند در زمينه گارانتي هاي ارايه شده به مشتريان خود بي توجه هستند و همين امر باعث مي شود متقاضيان گوشي هاي قاچاق را که بهاي کمتري دارند، انتخاب کنند .
۱۲۳/۱۶/۱۵۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا