شماره تلفن ديگران را بدون اجازه در اختيار فرد ديگري قرار ندهيد

يدالله دولت آبادي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه افراد بايد با صداي آهسته و لحن آرام با تلفن همراه صحبت كنند، ادامه داد:گوشي ها به گونه اي طراحي شده اند كه صداي ضعيف نيز از طريق آنها قابل انتقال است.وي گفت: از آنجايي که برخي مكالمات خاص با تلفن همراه …

يدالله دولت آبادي در گفت وگو با خبرنگار موبنا با تاکيد بر اينکه افراد بايد با صداي آهسته و لحن آرام با تلفن همراه صحبت كنند، ادامه داد:گوشي ها به گونه اي طراحي شده اند كه صداي ضعيف نيز از طريق آنها قابل انتقال است.
وي گفت: از آنجايي که برخي مكالمات خاص با تلفن همراه لحن تند، خشن و يا احساسي را مي طلبد، بايد مشترکان ياد بگيرند که اين نوع مکالمات را به زمان مناسب تري موكول كنتد.
وي به کاربران تلفن همراه توصيه کرد که از پشت تلفن همراه مشاجره نكرده، كسي را توبيخ و يا سرزنش و بگو مگو نكنند.
دولت آبادي گفت: کاربران بايد تا حد ممكن از جلب توجه هنگام صحبت كردن با تلفن همراه خودداري كنند چرا که تلفن همراه صرفا به منظور ارتباط موثرتر ساخته شده است.
اين پژوهشگر تلفن همراه به مواردي در بحث امنيت تلفن همراه نيز اشاره کرد و گفت: با توجه به بروز برخي مشکلات در جامعه ، به مشترکان تلفن همراه توصيه مي شود که شماره تلفن همراه خود را صرفا در اختيار افراد آشنا و قابل اعتماد قرار داده و شماره تلفن ديگران را نيز تنها با كسب اجازه در اختيار فرد ديگري قرار دهند.
وي با بيان اينکه “آداب استفاده از تلفن همراه در کشور بايد ميان مردم فرهنگ سازي شود” ، ادامه داد: مشترکان نبايد تلفن همراه شخص ديگري را بدون اجازه پاسخ دهند و همچنين هيچگاه پيام كوتاه دريافتي تلفن همراه شخص ديگري را نخوانند.
وي با تاکيد بر اينکه تلفن همراه يك وسيله كاملا شخصي است، خاطرنشان کرد :مشترکان هرگزعكس فردي را بدون كسب اجازه از وي نگيرند و در گوشي تلفن همراه خود ذخيره نكنند.
دولت آبادي افزود: مشترکان نبايد تلفن همراه خود را در دست نگهدارند و  چنانچه از آن استفاده نمي كنند، درون جيب و كيف خود قرار داده و در معرض ديد ديگران قرار ندهند.
طي چند سال اخير مطالعات و تحقيقات گسترده اي در خصوص استفاده مناسب از تلفن همراه توسط پژوهشگران ايراني انجام شده که تمامي آنان بر اين نکته تاکيد دارند که افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه در کشور بدون توجه به فرهنگ سازي آن مشکلات بي شماري را در جامعه به وجود آورده که ترميم آن نيازمند زمان است.
۱۲۸/ ۱۶/۱۵۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا