توطئه پيامک

   در اين ميان اما، اگر از کنار اسم پيامک يا به تعبير صحيح تر اين مولود نامشروع تلفن همراه، بي تفاوت بگذريم، کوتاهي کرده ايم و بخشش ناپذير است. ضرر و زيان اشعه هاي چندگانه تلفن همراه با همه پرتوها و بلاي سلاطوني که دارند ، کم بود، اين پيامک تازه از راه رسيده …

   در اين ميان اما، اگر از کنار اسم پيامک يا به تعبير صحيح تر اين مولود نامشروع تلفن همراه، بي تفاوت بگذريم، کوتاهي کرده ايم و بخشش ناپذير است. ضرر و زيان اشعه هاي چندگانه تلفن همراه با همه پرتوها و بلاي سلاطوني که دارند ، کم بود، اين پيامک تازه از راه رسيده و نوکيسه در توطئه اي رذيلانه قصد دارد بنيانهاي خانوادگي و عشق و علاقه آتشين ميان فاميلي را که اگر يک ثانيه همديگر را نبينند، روانه بيمارستان مي شوند، هدف و در معرض خطر قرار دهد و درياي محبت که هيچ، اقيانوس عطوفت بين آنها را خشک کند.
    با اطمينان از اينکه نه فقط پيامک  بلکه حتي خيلي گنده تر از آن، يعني کل شبکه هاي ارتباطي جهاني، منظومه شمسي و کهکشان راه شيري هم نمي توانند روابط به اصطلاح در معرض خطر سابق الذکر را مخدوش کنند، ديدگاههاي يک کارشناس در ارتباط با خطرهايي که از ناحيه پيامک متوجه ارتباطات اجتماعي مي شود، بازگو مي گردد:
به اعتقاد اين کارشناس، ويژگي اختصار در برقراري ارتباط از طريق پيام کوتاه مي تواند زنگ خطري براي ارتباطات ميان فردي محسوب شود.
وي در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: در شرايط کنوني، کمتر خانواده‌اي را مي‌توان يافت که از خدمات تلفن همراه استفاده نکند به تعبيري ديگر کمتر عضو خانواده‌اي را مي‌توان يافت که از يکي از انواع سرويس‌هاي تلفن همراه موجود در کشور، استفاده نکند و همين امر باعث شده که انواع و اقسام اخبار، اطلاعات، لطيفه‌ها، تصاوير، اشعار، طنز‌هاي سياسي و اجتماعي و حتي احوالپرسي‌هاي دوستانه و خانوادگي، از طريق پيامک رد و بدل شود.
وي گفت:نکته قابل تأمل اين است که با وجود پيشرفت‌ هاي تکنولوژيک و ارائه خدمات نوين ارتباطي، ارتباطات ميان فردي و چهره به چهره، کم کم رنگ باخته و به سطح تماس‌هاي تلفني و گوش و زبان تقليل يافته است.
به اعتقاد اين دانش آموخته جامعه شناسي، با گذشت زمان اين ارتباطات نيز تغيير شکل داده و با حضور تلفن همراه در زندگي مردم به ارتباطات نوشتاري کشيده شده است.
وي با بيان اينکه ” در زمان حاضر و با وجود پيام کوتاه ، ارتباطات به نوشته‌هاي غالبا خشک و بي‌روح تبديل شده که مي تواند زنگ خطري براي ارتباطات ميان فردي محسوب شود “،  ادامه داد: با وجود sms ديگر خواهر و برادر، فرزندان و والدين و حتي دوستان صميمي‌ که تا ديروز اگر همديگر را نمي‌ديدند، لااقل چند بار در روز از طريق تلفن صداي همديگر را مي‌شنيدند،  حالا با تبادل پيامک از حال يکديگر جويا مي‌شوند و در جريان احوالات يکديگر قرار مي‌گيرند.
اين استاد دانشگاه تصريح کرد: هرچند که حضور پررنگ پيامک در زندگي اجتماعي باعث قدرت و جسارت نويسندگي در ميان مردم شده، اما احساسات و عواطفي که پيش‌تر از طريق ارتباطات چهره به چهره و پيش از اين از طريق گوش و زبان قابل تبادل ، لمس و تاثيرگذار بود، رنگ باخته است .
۱۲۸/۱۶/۱۵۲

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا