اختلاف تعرفه اپراتورهاي تلفن همراه بررسي مي شود

به گزارش خبرنگار موبنا، لطف‌الله سبوحي با تاکيد بر اهميت رقابت در خصوصي سازي گفت: يکي از موضوعات مهم در بحث رقابت، تعداد رقبا و افراد حاضر در اين رقابت است، لذا رگولاتوري بايد به نحوي مديريت کند که نتيجه کار مثبت باشد يعني بگونه اي نباشد که تعداد يا آنقدر کم باشد که رقابت …

به گزارش خبرنگار موبنا، لطف‌الله سبوحي با تاکيد بر اهميت رقابت در خصوصي سازي گفت: يکي از موضوعات مهم در بحث رقابت، تعداد رقبا و افراد حاضر در اين رقابت است، لذا رگولاتوري بايد به نحوي مديريت کند که نتيجه کار مثبت باشد يعني بگونه اي نباشد که تعداد يا آنقدر کم باشد که رقابت معناي جدي نداشته باشد و يا آنقدر زياد باشد که بي نظمي ايجاد شود. وي با اشاره به تدوين پروانه اپراتور دوم تلفن همراه و اپراتور اول مخابرات ايران گفت: شرايطي که در پروانه ها ديده شده از نظر مقرراتي شرايط معادلي است اما در خصوص مسائل مالي و پرداختهاي تکليفي يکسان نيستند و براساس شرايط بازار مشخص مي شود که اين امر در جهت ايجاد فضاي رقابتي سالم صورت گرفته است.
سبوحي که روز دوشنبه در همايش بين المللي مخابرات سخن مي گفت ، ادامه داد:
در حوزه تلفن همراه که از مسائل امروز بازار کشور است مقررات ساير شرايط رقابتي نظير قابليت جابجايي شماره ها بين اپراتورها و يا رومينگ ملي، در حال تدوين است که تا انتهاي سال جاري در دستور کار کميسيون تنظيم مقررات قرار خواهد گرفت.
وي در خصوص انتقال شماره بين اپراتورها با بيان اينکه “اين موضوع از شش ماه پيش در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات مطرح بوده است”، تصريح کرد: سازمان تنظيم مقررات خود را مكلف كرده تا در اين رابطه با اصول رقابتي كه يكي از آن‌ها نامبرينگ است، دستورالعمل و قوانين مربوطه را تصويب كند؛ اين موضوع طي چند ماه آينده در دستور كار كميسيون قرار مي گيرد و در صورت تصويب براي همه‌ اپراتورها لازم‌الاجرا است.
سبوحي در رابطه با استفاده مشاع اپراتورها از سايتهاي bts که از نظر مديريت شهري محدوديت وجود دارد اظهار داشت: هماهنگي لازم با اپراتورها و شهرداري در رابطه با سايت شيرينگ انجام شده و سازمان تنظيم مقررات پيگير اين موضوع است تا مشكلات اين حوزه برطرف شود.
معاون صدور مجوز سازمان تنظيم مقررات تعرفه را يکي ديگر از عوامل موثر در رقابت دانست و گفت: در صورت ايجاد رقابت کامل و سالم اعتقاد داريم که در بحث تعرفه دخالت نکنيم اما در جاهايي که بر اساس شرايط بازار، فقط يک اپراتور سرويس دهي کند، سازمان به جهت رعايت حقوق مشتري در بحث تعرفه نقش جدي خواهد داشت.
سبوحي با بيان اينكه “شبكه مخابراتي انحصاري طراحي شده و از ابتدا نيز ديدگاه رقابتي ندارد، بنابراين به فرصت بيش‌تري براي هماهنگي نياز داريم”، توضيح داد: يكي ديگر از مسايلي كه مشغول فعاليت درباره آن هستيم، تعرفه‌ شركت مخابرات است؛ اين تعرفه منطقه‌ اي است اما براي اپراتورها به صورت يکسان است كه اين اختلاف تعرفه به زمان نياز دارد تا انجام و حل شود.
‌ سبوحي تصريح كرد: ممكن است اپراتوري بخواهد آنطور كه تشخيص مي‌دهد فعاليت كند اما در پروانه پيش‌بيني خسارت انجام شده و مرجع تشخيص خسارت نيز خود سازمان است و اگر اثبات شود اپراتوري فعاليت ضد رقابتي دارد برهمين مبنا جرايمش محاسبه و دريافت خواهد شد.
وي ادامه داد: به طور كلي سازمان تنظيم مقررات علاقه اي نه تنها تمايلي به جريمه کردن ندارد بلكه علاقه مند است تا فعاليت‌ها و امور نظارتي آن ، بيش‌تر جنبه‌ پيشگيري داشته باشد.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا