۳۱۰ ميليون دستگاه تلفن همراه به فروش رسيد

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اي تي نيوز، بر اساس آمار منتشر شده، فروش جهاني تلفن همراه در فصل دوم سال ۲۰۰۸ ميلادي   305ميليون دستگاه بوده که اين رقم نشان مي دهد که ميزان رشد تقاضا در بازار تلفن همراه جهان روبه کاهش است.  فروش جهاني تلفن همراه در  فصل …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت اي تي نيوز، بر اساس آمار منتشر شده، فروش جهاني تلفن همراه در فصل دوم سال ۲۰۰۸ ميلادي   305ميليون دستگاه بوده که اين رقم نشان مي دهد که ميزان رشد تقاضا در بازار تلفن همراه جهان روبه کاهش است. 
فروش جهاني تلفن همراه در  فصل اول ۲۰۰۸ ميلادي با ۱۰ درصد افزايش نسبت به دوره مشابه سال قبل  296 ميليون دستگاه بوده است.
گزارش هاي رسمي حاکي از آن است که بازار کشورهاي توسعه يافته مانند شمال ، غرب و مرکز اروپا  تقريبا به سمت اشباع پيش مي رود و شرکت هاي توليد کننده تمام تلاش خود را به بازار هاي نوظهور کشورهاي در حال توسعه و توسعه نيافته معطوف کرده اند.
بازار هند و چين هم اکنون از جمله بازارهاي مهم جهان محسوب مي شوند که رشد کاربران آنان بطور متوسط در هر ماه بين شش تا هفت ميليون نفر است و اين دو کشور نزديک به ۳۰ درصد کاربران جهان را در خود جاي داده اند.
شمار مشترکين تلفن همراه چين  601 ميليون نفر و هند نزديک به ۳۰۰ميليون نفر است و پيش بيني مي شود شمار کاربران هند در  سال ۲۰۱۲ميلادي به ۷۰۰ميليون نفر برسد.
تعداد کاربران جهان هم اکنون از مرز سه ميليارد و ۱۰۰ميليون نفر گذشت و پيبش بيني مي شود که اين رقم تا پايان سال جاري ميلادي به چهار ميليارد نفر برسد.
 135/ 14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا