بستانكار يا بدهكار ؟

   در اين پيامك ، همه هزينه ها از قبيل هزينه هاي شهري،‌ پيامك، آبونمان و موارد ديگر بصورت جداگانه و رديف منظم درج شده است و در انتهاي آن از مشتركان درخواست مي گردد تا از طريق الكترونيكي و برقراري تماس با يكي از بانكهاي معرفي شده شركت، اقدام به پرداخت صورت حساب خود …

   در اين پيامك ، همه هزينه ها از قبيل هزينه هاي شهري،‌ پيامك، آبونمان و موارد ديگر بصورت جداگانه و رديف منظم درج شده است و در انتهاي آن از مشتركان درخواست مي گردد تا از طريق الكترونيكي و برقراري تماس با يكي از بانكهاي معرفي شده شركت، اقدام به پرداخت صورت حساب خود كنند.
   هر چند كه هنوز هيچ آماري توسط مسوولان شركت ارتباطات سيار مبني بر اينكه مشتركان “همراه اول” از طريق پيامكهاي ارسالي اقدام به پرداخت قبوض خود كرده باشند، اعلام نشده است.
   اين مساله بيشتر به اين خاطر است كه اكثر شهروندان به مدارك كتبي اطمينان دارند تا الكترونيك اما يك نكته اساسي ديده مي شود كه جاي تذكر دارد. در صورت حساب اين دوره نيز مابه التفاوت ارسال پيامك فارسي در قبوض مشتركان اعمال نشده و اگر هم اين مابه التفاوت اعمال شده ،‌ مبلغ بسيار ناچيزي (مثلا ۴۰ ريال)‌است كه نبودنش بهتر از بودنش مي باشد چرا كه بر اساس اظهارت يكي از مسوولان شركت ارتباطات سيار و طبق مصوبه اي كه به تصويب رسيد، شركت ارتباطات سيار موظف به محاسبه مابه التفاوت پيامك فارسي بوده است.
   از پيش مقرر شده بود كه در قبوض ماههاي پاياني تابستان و اوايل پاييز، مابه التفاوت گنجانده شود ولي بخاطر آنچه كه مشكل نرم افزاري و نبود صورت حساب متمركز عنوان شد، انجام اين مهم به دوره هاي بعدي موكول شد كه همچنان دوره هاي مختلف مي آيند و مي روند و از اين مبلغ كذايي خبري نيست.
   نكته اين است كه به گفته مسوولان شركت ارتباطات سيار، بيش از ۶۹ درصد پيامكها به صورت فارسي ارسال مي شود و در نتيجه مشتركاني كه از ابتداي قانون كاهش تعرفه پيامك فارسي ، شروع به ارسال پيامك فارسي كرده اند،‌بايد رقم بالايي را از شركت ارتباطات سيار ، بستانكار باشند كه در ظاهر اينگونه بنظر نمي رسد بنابراين اين پرسش اساسي مطرح مي شود كه مشكل بخاطر محاسبات اشتباه مسوولان ارتباطات سيار است يا مشترك.
   بد نيست كسي پيدا شود و به اين پرسش ناقابل پاسخ دهد.
۱۶/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا