مدل W980 سوني اريکسون

با باز کردن درب گوشي کليدهاي گرد صفحه کليد مشخص مي شوند که تا حدودي شبيه مدل هاي پايين سوني اريکسون مانند R306 است .قاب جلوي گوشي داراي يک صفحه نمايش با وضوح ۱۷۶ در ۱۷۶ پيکسل است که  262 هزار رنگ را نمايش مي دهد. هفت کليد لمسي زير صفحه نمايش بيروني وجود دارد …

با باز کردن درب گوشي کليدهاي گرد صفحه کليد مشخص مي شوند که تا حدودي شبيه مدل هاي پايين سوني اريکسون مانند R306 است .
قاب جلوي گوشي داراي يک صفحه نمايش با وضوح ۱۷۶ در ۱۷۶
پيکسل است که  262 هزار رنگ را نمايش مي دهد. هفت کليد لمسي زير صفحه نمايش بيروني وجود دارد که کليدهاي کنترل موسيقي مي باشند. به کمک اين کليدها و صفحه نمايش بيروني حتي بدون باز کردن درب گوشي نيز مي توان در نرم افزار پخش موسيقي مرور کرد.
 راديو FM نيز در حالت بسته بودن درب گوشي کار مي کند زيرا کليد اختصاصي آن در کنار گوشي قرار دارد .
با باز کردن درب گوشي صفحه نمايش اصلي ۲/۲ اينچ آن و صفحه کليد مشخص مي شود. دوربين ثانويه براي مکالمه تصويري در بالاي صفحه نمايش وجود دارد. خروجي صداي گوشي در طرف راست آن قرار دارد. در پايين درب گوشي و درست بالاي صفحه کليد حسگر نور محيط مشاهده مي شود. حسگر نور محيط ميزان روشنايي صفحه نمايش را مطابق با نور محيط تنظيم مي کند. اين ويژگي به دوام بيشتر شارژ نيز کمک مي کند زيرا با کاهش روشنايي نيروي کمتري مصرف مي شود.
اين روش به کاربر امکان مي دهد تا يک وسيله جانبي ديگر را بهمراه شارژر وصل کند . براي مثال در حال شارژ کردن گوشي مي توانيد به راديو گوش بدهيد .
قاب پشت گوشي از مواد لاستيک مانند ساخته شده است که مانع از سرخوردن گوشي از روي سطح مي شود . آرم سوني اريکسون روي درب باتري مشاهده مي شود . لنز دوربين سه مگاپيکسل در قسمت بالاي قاب پشت گوشي وجود دارد که فاقد فلش و کانون اتوماتيک است . حسگر نور نزديک لنز دوربين قرار گرفته است که به انتخاب تنظيمات درست براي استفاده از دوربين کمک مي کند . لنز دوربين جايگاه مناسبي ندارد زيرا در زمان عکس گرفتن با دوربين انگشت سبابه روي لنز قرار مي گيرد.
**باتري
باتري اين گوشي سوني اريکسون از نوع BST-38 Li-Polymer  است که داراي  توان ۹۳۰mA h  ميلي آمپر است که در استفاده معمولي تا چهار روز و در حالت پخش موسيقي تا ۲۰ ساعت دوام مي آورد .
**صفحه نمايش :
صفحه نمايش اصلي گوشي از نوع TFT و در اندازه ۲/۲ اينچ است که وضوح آن QVGA است و ۲۶۲هزار رنگ را نشان مي دهد . اندازه صفحه نمايش با در نظر گرفتن ويژگي ها و امکانات گوشي تا حدودي کوچک است اما کيفيت تصوير آن در حد مطلوب است. صفحه نمايش ثانويه نيز حداکثر ۲۶۲هزار  رنگ را نشان مي دهد و وضوح آن در ۱۷۶ در ۱۷۶ پيکسل است.
ميزان روشنايي و کنتراست صفحه نمايش اصلي قابل تنظيم است و زير نور مستقيم خورشيد بخوبي خوانده نمي شود و در بعضي موارد بدرستي قابل مشاهده نيست اما زواياي کافي براي کار کردن با دستگاه وجود دارد. سطح براق قاب جلو تا حد زيادي از خوانايي صفحه نمايش بيروني زير نور خورشيد مي کاهد . حتي در مکان هاي سر پوشيده نيز کيفيت تصوير آن چندان مطلوب نيست .
**سيستم پخش کننده
سوني اريکسون W980 داراي نرم افزار واکمن سه  است . نرم افزار پخش موسيقي از بسياري از فرمت هاي فايل پشتيباني مي کند و داراي چندين گزينه براي پيش تنظيمات اکولايزر است. ويژگي جلد آلبوم و کنترل لرزش نيز با استفاده از شتاب سنج داخلي گوشي فراهم شده است . مانند نسخه هاي قبلي در اين گوشي نيز فيلتر کردن مرحله به مرحله آهنگ ها وجود دارد . سوني اريکسون W980 داراي کليد اختصاصي واکمن براي دسترسي به نرم افزار پخش موسيقي و يک آيکن در منوي اصلي به اين منظور است .
منوي ” Now Playing” واکمن بسيار ساده است . کليد حرکتي مسئول کنترل موسيقي است و ليستي از تمام آهنگ ها را در PlayList يا آلبوم فعلي ايجاد مي کند. براي نشان دادن جلد آلبوم بايد از يکي از نمادهاي موجود استفاده کنيد . پس از اجراي نرم افزار پخش موسيقي در زمينه ، نام آهنگ در حال اجرا و آلبوم و خواننده آن روي صفحه اصلي با گرافيک زيبا قابل مشاهده است که با تم Flash Lite انتخابي متناسب مي باشد .
**دوربين
اين گوشي به يک دوربين سه مگاپيکسل مجهز است که ماکسيمم وضوح ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶  پيکسل است. دوربين فاقد کانون اتوماتيک و فلش است . لنز دوربين نيز جايگاه مناسبي ندارد و در زمان در دست گرفتن گوشي انگشت اشاره روي آن قرار مي گيرد . در سوني اريکسون W980 کليد اختصاصي دوربين وجود ندارد . منوي دوربين داراي ويژگي ها و امکانات محدودي است . شتاب سنج داخلي W980 بخوبي مورد استفاده قرار مي گيرد و جهت گوشي در برچسب هاي EXIF تصاوير دوربين ثبت مي شود و اين امکان را فراهم مي کند تا نرم افزار تصوير را بطور اتوماتيک در جهت مورد نظر بچرخاند .
تنظيمات موجود دوربين شامل حالت هاي عکسبرداري ، تصاوير متوالي ، کادر دار ، حالت شب ، Self timer (زمان دادن به دوربين براي گرفتن عکس) ، تعادل رنگ سفيد و جلوه هاي ويژه رنگ است . W980 در وضوح QVGA در ۱۵fps فيلمبرداري مي کند . فايل هاي ويدئو در فرمت MPEG4 با صداي AAC رمزي مي شوند . در قسمت فيلمبرداري دوربين و منوي آن گزينه هاي خاصي وجود ندارد .
**حافظه
حافظه داخلي گوشي w980 سوني اريکسون هشت گيگابايتي است.
اين گوشي به دليل حافظه بالا فاقد مموري کارت است.
**سخن آخر
گوشي w980 سوني اريکسون که به تازگي وارد بازار جهاني تلفن همراه شده تا کنون وارد بازار تلفن همراه تهران نشده است.
قيمت دقيق اين گوشي تا زمان عرضه نهايي در بازار تلفن همراه تهران قابل تشخيص نخواهد بود.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا