تلفن همراه، رابطه اجتماعي افراد را معنادار كرده است

مهرداد نيک نژاد در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:ظرفيت هاي رو به توسعه موبايل ، اين ابزار ارتباطي را تبديل به ظرفيت كامپيوتري و چند رسانه اي كرده است.وي با ا شاره به اينکه تلفن همراه به عنوان يک “تكنولوژي فردي” محسوب مي شود،  ادامه داد: امروزه اين وسيله ارتباطي حوزه استقلال جديدي …

مهرداد نيک نژاد در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت:ظرفيت هاي رو به توسعه موبايل ، اين ابزار ارتباطي را تبديل به ظرفيت كامپيوتري و چند رسانه اي كرده است.
وي با ا شاره به اينکه تلفن همراه به عنوان يک “تكنولوژي فردي” محسوب مي شود،  ادامه داد: امروزه اين وسيله ارتباطي حوزه استقلال جديدي از “فرد گرائي” را منعكس مي كند.
نيک نژاد تصريح کرد:تلفن همراه وسيله اي در جهت توسعه كامپيوتر و اينترنت محسوب مي شود كه ظرفيت ديجيتالي را فراهم و “انعطاف گسترده اي” را براي فرد به وجود آورده است.
به گفته اين کارشناس ارشد ارتباطات اين توسعه تابع توسعه هاي ديجيتالي با منطق رياضي است كه تركيب، تقسيم، ضرب و منها شدن را امكان پذير مي كند؛ در اين روند داده ها مانند متن، قابليت هر نوع تغيير و تركيب را پيدا مي كنند.
وي با اشاره به اينکه تلفن همراه يك سيستم ارتباطي بدون سيم است كه امكان دسترسي را در شرايط متفاوت و جغرافياي متفاوت را فراهم مي كند،اضافه کرد: تلفن همراه نماد “ارتباط همه جا حاضر” است و اين خصيصه تلفن همراه را به مفهوم “جامعه مجازي فراگير” نزديک مي كند.
نيک نژاد اضافه کرد:از طرف ديگر تلفن همراه به عنوان يک تکنولوژي در مقايسه با تکنولوژي هاي ديگر مثل کامپيوتر هاي لپ تاپ و تلفن ماشين، نمود فرهنگي پيدا کرده و بصورت گسترده اي وارد مسير زندگي اجتماعي شده است .
۱۱۷/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا