چهار خبر از گوشي هاي جديد و اپراتورهاي تلفن همراه

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” موبايل واک” ،  درساخت گوشي MOTO VU204  که بصورت تاشو ( دوکفه اي)  طراحي شده ، از فن آوريهاي جديد و پيشرفته استفاده شده است و داراي قابليت هاي ارسال و دريافت انواع پيام هاي موبايلي ، ارسال و دريافت پست الکترونيک و پيامهاي …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل ازسايت اينترنتي ” موبايل واک” ،  درساخت گوشي MOTO VU204  که بصورت تاشو ( دوکفه اي)  طراحي شده ، از فن آوريهاي جديد و پيشرفته استفاده شده است و داراي قابليت هاي ارسال و دريافت انواع پيام هاي موبايلي ، ارسال و دريافت پست الکترونيک و پيامهاي چند رسانه اي است.
اين گوشي همچنين داراي دوربين VGA با زوم ديجيتال ۴X و کليد مخصوص استفاده از دوربين ،  بلوتوث بي سيم  استريو ، قابليت هاي بي سيم ” مديا سنتر”  وريزون وايرلس و سرويس جهت ياب VZ Navigator است.
جزييات بيشتر درباره اين گوشي جديد شرکت موتورولا درسايت اينترنتي موبايل واک ، ارايه نشده است.
                                      *****
شرکت کره اي ” پنتک ” تلفن همراه جديد مدل ” C610″ را که يک گوشي تاشو (دو کفه اي) است ، به بازار معرفي کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجي ” موبنا” به نقل از سايت اينترنتي ” اسلش فون” ،  اين گوشي با قابليت هاي جديد و ازسري گوشي هاي چند رسانه اي بوده و داراي فن آوري AGPS است که به کاربر امکان جستجوي دقيق مکان ها و رديابي قدم به قدم را مي دهد.
اين گوشي همچنين داراي دوربين ۳/۱ مگاپيکسلي با فلاش داخلي / قابليت ضبط ، ارسال و  دريافت پيام هاي ويدويي ، سيستم پخش موسيقي ، استفاده از کارت حافظه جانبي microSD براي افزايش ظرفيت حافظه داخلي ،  ضبط و انتقال ۲ هزار قطعه آهنگ ، صفحه نمايش ۲ اينچي / ۲۶۲ هزار رنگ و بلوتوث است.
گوشي تلفن همراه Pantech C610  که در اندازه هاي ۲/۹۳ – ۵۰ – ۳/۱۸ ميليمتر و وزن ۹۱ گرم طراحي و ساخته شده است ، داراي سيستم انتقال ديتا پرسرعت EDGE/HSDPA ، سيستم اشتراک مکالمه ويديويي  AT&T Video Share ، سيستم تبديل ارزهاي خارجي ، سرويس موسيقايي AT&T ، پخش موسيقايي با فرمت هاي MP3 AAC, WMA و MPEG4 است.
شرکت آمريکايي ” اي تي اند تي” قراراست اين گوشي را به بازار عرضه کند.
 
                                      *****


تلسترا استراليا اعلام کرد : تا پايان سال جاري سرويس دانلود موبايلي با سرعت ۲۱ مگا بايت بر ثانيه را در اختيار کاربران مي گذارد.
به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”،تلسترا در گزارش خود آورده است در نظر دارد شبکه eHSPA را براي کار در شبکه هاي نسل آينده فناوري توسعه دهد.
تلسترا اعلام کرد: به منظور نيل به اين هدف در حال انجام  آزمايش هايي بين تجهيزات زير بنايي شبکه و تکنولوژي تجهيزات سلولار است و با اين طرح تبديل به اولين اپراتوري خواهد شد که سرويس هاي دانلود موبايلي را با سرعت ۲۱مگا بايت بر ثانيه ارايه مي دهد.
تلسترا اعلام کرد: براي ارايه اين فناوري از راهکارهاي کوالکام استفاده خواهد کرد.
“مايک رايت”يکي از مقامات آگاه در اين زمينه گفت : افزايش حجم شبکه  نيز باعث افزايش استفاده از اينترنت بي سيم مي شود.
                                      *****
هواوي چين اعلام کرد: در زمينه سرويس هاي فناوري نسل سوم و شبکه GSM با اپراتور شعبه  تلفنيکا O2  جمهوري چک همکاري مي کند.
به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”به نقل از سايت”سلولارنيوز”،هواوي اعلام کرد، بر اساس اين قرارداد تهيه زير بناهاي شبکه UMTS و به روز کردن شبکه فناوري نسل دوم  را که شامل ارتقا EDGE مي شود، انجام خواهد داد.
“سالوادور آنگلادا” مدير عامل  اپراتور  تلفنيکا O2 جمهوري چک گفت: تلفنيکا  يکي از اپراتورهاي پيشرو ارايه دهنده سرويس هاي داده پر سرعت در اين کشور است.
وي افزود:با اين طرح در نظر داريم سرويس هاي اينترنت موبايلي را با سرعت بيشتر و کارايي بهتر در اختيار کاربران خود قرار دهيم.
وي دليل انتخاب هواوي  را تجربيات بالاي اين شرکت در ارايه فناوري هاي نوين و کارايي مناسب راهکارهاي آن اعلام کرد.
آنگلادا گفت : تلفنيکا تنها اپراتوري است که در جمهوري چک سرويس هاي فناوري نسل سوم را بر پايه فناوري هاي  UMTS/HSDPA ارايه مي دهد.
وي در ادامه خاطر نشان کرد : تلفنيکا قصد دارد در دو تا سه سال آينده پوشش دهي خود را تا ۷۰ درصد افزايش دهد.
مدير عامل تلفنيکا چک در ادامه افزود : اين اپراتور در نظر دارد تا پايان ۲۰۱۰ ميلادي سرعت شبکه GSM خود را به ۱۵۰ تا ۲۰۰ کيلو بايت بر ثانيه برساند.
بر اساس تازه ترين آمار منتشر شده تعداد کاربران تلفن همراه  تلفنيکا جمهوري چک تا پايان نيمه اول سال ۲۰۰۸ ميلادي چهار ميليون و ۷۰۰هزار نفر و سهم اين اپراتور در بازار تلفن همراه اين کشور ۳۶.۸ درصد اعلام شده است.
تعداد کاربران تلفن همراه در جمهوري چک تا دسامبر ۲۰۰۷ ميلادي ۱۲ ميليون و ۹۷۸ هزار نفر و ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور ۱۲۵.۴درصد اعلام شده است.
چک سه اپراتور تلفن همراه دارد که تلفنيکا O2در جدول رده بندي اين کشور مقام دوم را دارا است.
۱۳۴/ ۱۳۱/ ۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا