تلفن همراه معضل جديد در زندان هاي جهان

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”ّبه نقل از سايت”ايريش تايمز”، بر اساس گزارش مراکز رسمي ، با وجود پيشرفت سرويس هاي امنيتي و کنترل روزافزون زندان ها و زندانيان ، اما از سراسر جهان  گزارش هايي مبني بر استفاده زندانيان از تلفن همراه براي انجام کارهاي خلاف  به گوش مي رسد.زندانيان با استفاده از تلفن همراه …

به گزارش گروه اخبار خارجي”موبنا”ّبه نقل از سايت”ايريش تايمز”، بر اساس گزارش مراکز رسمي ، با وجود پيشرفت سرويس هاي امنيتي و کنترل روزافزون زندان ها و زندانيان ، اما از سراسر جهان  گزارش هايي مبني بر استفاده زندانيان از تلفن همراه براي انجام کارهاي خلاف  به گوش مي رسد.
زندانيان با استفاده از تلفن همراه که بصورت مخفيانه به داخل زندان انتقال مي يابد ، با وامل خود در بيرون از سلول ارتباط برقرار کرده و به کارهاي خلاف مي پردازند.
در ادامه اين گزارش آمده است، به عنوان نمونه مقامات امنيتي زندان هاي ايرلند تا پايان ماه اگوست (شهريور) ۲۰۰۸ ميلادي تعداد يکهزارو ۴۶۴ دستگاه گوشي همراه  از زندان هاي اين کشور ضبط کرده اند.
اين گزارش تعداد گوشي هاي کشف شده از زندان هاي اين کشور در طول   سال۲۰۰۷ميلادي را دو هزار و ۱۱۷ دستگاه اعلام کرد.
بر اساس اين گزارش، جرايم جنايي و اعمال خلاف قانون  به دليل استفاده از تلفن همراه در زندان ها  از سوي جنايتکاران محبوس در زندان همچنان ادامه دارد.
در حالي که اثرات سوء استفاده غير قانوني از تلفن همراه به وضوح ديده مي شود اما مقامات کوبايي در اقدامي استثنايي اجازه استفاده از سرويس هاي تلفن همراه و اينترنت را در زندان ها ي اين کشور صادر کردند و استفاده از اين سرويس ها را جزيي از  حقوق مسلم زندانيان دانستند.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا