مدل Touch اچ تي سي

بدليل قطر کم و عرض زياد گوشي ، بعضي افراد نمي توانند به راحتي با يک دست از آن استفاده کنند. ساختار تلفن از استحکام کافي برخوردار است و درب باتري که در اغلب گوشي ها شل مي شود در اين مدل کل قاب پشت را تشکيل مي دهد. صفحه نمايش Touch در قاب جلوي …

بدليل قطر کم و عرض زياد گوشي ، بعضي افراد نمي توانند به راحتي با يک دست از آن استفاده کنند. ساختار تلفن از استحکام کافي برخوردار است و درب باتري که در اغلب گوشي ها شل مي شود در اين مدل کل قاب پشت را تشکيل مي دهد. صفحه نمايش Touch در قاب جلوي تلفن با سطح گوشي همتراز است در حالي که در ساير مدل هاي HTC صفحه نمايش چند ميلي متر پايين تر از سطح تلفن قرار دارد.
زير صفحه نمايش فقط يک کليد حرکتي وجود دارد و در دو طرف آن نيز دو کليد ديگر براي دريافت تماس و پايان دادن به آن در نظر گرفته شده است. کليد ولوم در طرف چپ تلفن قرار گرفته است که استفاده از آن مشکل است. کليد ميانبر دوربين نيز در طرف راست تلفن مشاهده مي شود.
کليد روشن و خاموش در بالاي تلفن وجود دارد که از اين دکمه براي خاموش و روشن کردن صفحه نمايش نيز استفاده مي شود.
گوشي Touch اچ تي سي  در دو رنگ بندي سبز، زرد و مشکي توليد شده است.
محل سيم کارت و کارت حافظه MicroSD در طرف راست تلفن است . در صورت بيرون آوردن سيم کارت ، تلفن فورا خاموش مي شود اما در زمان روشن بودن تلفن امکان بيرون آوردن کارت حافظه وجود دارد. پورت MiniUSB در پايين تلفن مشاهده مي شود که از آن براي وصل کردن کابل ، شارژر و کانکتور صوتي استفاده مي شود . 
**باتري
 باتري گوشي Touch اچ تي سي  از نوع Li-Ion است که توان آن ۱۱۰۰ ميلي آمپر را دارد.
** صفحه نمايش
صفحه نمايش گوشي Touch اچ تي سي داراي وضوح QVGA و اندازه ۸/۲ اينچي است. در اين صفحه نمايش با استفاده از انگشت، قلم يا هر وسيله ديگر مي توان آن را فعال کرد.
در مقايسه با ساير مدل ها ، اين صفحه نمايش سخت تر است و بعد از فشار دادن آن با قلم تقريبا واکنش واضحي ندارد ، همچنين به راحتي خراش بر نمي دارد و در صورت لک شدن ، لک ها را نشان نمي دهد . بدليل تخت بودن صفحه نمايش ، حرکت در آن آسان است و نيازي به خم کردن انگشت نيست. صفحه نمايش از نور کافي برخوردار است و به راحتي خوانده مي شود.
** صفحه کليد
اين مدل اچ تي سي صفحه کليد ندارد و يک کليد حرکتي چهار جهتي با مرکز تاييد کننده و دو کليد براي دريافت تماس و پايان دادن به آن تنها کليدهاي موجود در زير صفحه نمايش است. در اين مدل کاربر بيشتر به صفحه نمايش توجه مي کند. بدليل اندازه کوچک کليد حرکتي استفاده از چهار جهت آن خيلي آسان نيست.کليد هاي دو طرف کليد حرکتي نور زمينه سبز و قرمز دارند.
** سيستم پخش کننده
  گوشي Touch اچ تي سي به نسخه موبايل ويندوز Media Player مجهز است که فايل هاي موسيقي و ويدئويي را پخش مي کند و از فرمت هاي WMA , MP3 و WAV پشتيباني مي کند. پس از به روز رساني Library با فايل ها،مي توان آنها را به Playlist اضافه کرد . آهنگ ها را مي توان طبق خواننده، آلبوم و نوع ، تفکيک و مشاهده نمود . اين اطلاعات از برچسب ID3 فايل ها بدست مي آيد.
امکان مشاهده ويدئو در حالت تمام صفحه وجود دارد. دکمه هاي (Next/Previouse و  Play/Pause) اندازه کوچکي دارند و استفاده از آنها در طول پخش ويدئو يا موسيقي مشکل است . در زمان پخش فايل هاي صوتي نماد تصويري آن نيز نشان داده مي شود. اين مدل داراي نرم افزار Audio Manager نيز است که فقط براي موسيقي است. منوي آن طوري طراحي شده است که روي صفحه نمايش لمسي با استفاده از انگشت به راحتي مي توان با اين برنامه کار کرد. موسيقي را مي توان در Playlist طبق اسامي خواننده ، آلبوم ، نوع و آهنگساز تفکيک کرد .
** دوربين
دوربين عکاسي و فيلمبرداري اين مدل اچ تي سي دو مگاپيکسلي است.
دوربين اين مدل از اچ تي سي فاقد فلاش است. بعد از فشار دادن کليد ميانبر دوربين در طرف راست تلفن منوي آن طرف چهار ثانيه فعال مي شود. منوي دوربين دکمه هاي بزرگي دارد که به آساني مي توان از آن استفاده کرد. سه ثانيه پس از فشار دادن کليد ديافراگم عکس گرفته مي شود و وقفه زماني بين دو عکس حدود ۱۰ ثانيه است . دوربين Touch به کانون اتوماتيک مجهز نيست .
دوربين در وضوح ۱۴۴ در ۱۷۶ پيکسل کليپ هاي ويدئويي ضبط مي کند.
**حافظه
حافظه داخلي گوشي Touch اچ تي سي   64/128 MB RAM و ۱۲۸/۲۵۶ MB ROM است که اين ميزان توسط کارت حافظه microSD  TransFlash  تا يک گيگابايت ارتقا مي يابد.
**سخن آخر
گوشي Touch اچ تي سي که از حدود يک سال گذشته وارد بازار تلفن همراه شد توانست استقبال و توجه عموم مشتريان به برند  اچ تي سي را به خود جلب کند و در صدر پرفروش ترين گوشي ها نيز قرار گيرد.
اين گوشي هم اکنون به بهاي چهار ميليون و ۶۰۰ هزار ريال در بازار تلفن همراه فروخته مي شود.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا