سايه قاچاق همچنان بر سر بازار گوشي تلفن همراه است

” پيام آرش” بکي از کارشناسان بازار در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: افزايش تعرفه گوشي تلفن همراه از چهار به ۶۰ درصد که با انگيزه حمايت از توليدكنندگان صورت گرفته بود ( كه از همان ابتدا  شکست اين پروژه بر همگان روشن بود) باعث شد تا فعاليت واردکنندگان غيرقانوني به طور چشمگيري گسترش …

” پيام آرش” بکي از کارشناسان بازار در اين باره به خبرنگار موبنا گفت: افزايش تعرفه گوشي تلفن همراه از چهار به ۶۰ درصد که با انگيزه حمايت از توليدكنندگان صورت گرفته بود ( كه از همان ابتدا  شکست اين پروژه بر همگان روشن بود) باعث شد تا فعاليت واردکنندگان غيرقانوني به طور چشمگيري گسترش يابد و اين امر منجر شد تا بيش از ۸۰ درصد از سهم بازار به گوشي هاي قاچاق اختصاص يابد.
وي با اشاره به تاثير نامطلوب تصويب تعرفه ?? درصدي بر بازار گوشي تلفن همراه اعلام کرد:اين ميزان تعرفه هم نتوانست مانع از فعاليت قاچاقچيان شود.
اين کارشناس نبود اتحاديه يا صنف مختص به گوشي تلفن همراه ، فقدان نظارت به منظورساماندهي وکنترل بازار و كنترل نکردن انبارهايي را که عموما انباشته از گوشي هاي قاچاق هستند از جمله دلايلي دانست که باعث شده بازار گوشي تلفن همراه همچنان پرتشويش بماند.
وي تصريح کرد: به اين ترتيب بي نظمي بازار گوشي همراه تا جايي پيش مي رود که روز به روز بر سهم فروش واردکنندگان غيرقانوني افزوده مي شود.
در همين حال با توجه به شرايط کنوني بازار، اکثر شرکت هاي قانوني براي مبارزه با توزيع گوشي هاي قاچاق و فروش بهتر محصولات خود راهکار تعديل قيمت و برابري با گوشي هاي بدون گارانتي  را در پيش گرفته اند.
نا گفته نماند نيروي انتظامي نيز براي مبارزه با عرضه گوشي هاي قاچاق گاه و بيگاه در مراکز اصلي و پاساژهاي گوشي تلفن همراه حضور پيدا مي کند که دائمي نبودن اين نظارت سبب ناکارآمدي آن شده است، چرا که حضور کمرنگ نيروي انتظامي در بازار گوشي تلفن همراه تنها باعث مي شود تا به صورت دوره اي کوتاه مدت توزيع عمده گوشي هاي قاچاق کاهش يابد و پس از آن وضعيت به روال سابق بازگردد.
۱۲۹/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا