انتخاب چهار سرمايه گذار براي شرکت در مزايده شبکه GSM رواندا

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”، رگولاتور اعلام کرد : “لاري کام” سودان، “ميليکوم اينترنشنال”، “زاين و اوراسکام تلکام” و همچنين “تلسل گلوب”  از ميان ۱۳ سرمايه گذار خارجي انتخاب شدند.رگولاتور دليل اعطاي چهارمين مجوز را افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور اعلام کرد و افزود :  در …

به گزارش گروه اخبار خارجي “موبنا” به نقل از سايت “سلولارنيوز”، رگولاتور اعلام کرد : “لاري کام” سودان، “ميليکوم اينترنشنال”، “زاين و اوراسکام تلکام” و همچنين “تلسل گلوب”  از ميان ۱۳ سرمايه گذار خارجي انتخاب شدند.
رگولاتور دليل اعطاي چهارمين مجوز را افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه در اين کشور اعلام کرد و افزود :  در حال حاضر ضريب نفوذ تلفن همراه در رواندا کمتر از ۸ درصد است و اين کشور در نظر دارد تا سال ۲۰۱۲ ميلادي اين ميزان را تا ۶۰ درصد افزايش دهد.
به گفته يک مقام آگاه تعداد کاربران تلفن همراه MTN بزرگ ترين و اولين اپراتور اين کشور تا پايان نيمه اول سال جاري ۸۳۴هزار نفر بوده است.
در پي سياست هاي جديد رگولاتور براي افزايش سهم بازار ارتباطي تلفن همراه يک شرکت ليبيايي با نام “لپ گرين نت ورک” توانست در مناقصه اي ۸۰ درصد سهم اپراتور رواندا تل را به ارزش ۱۰۰ميليون دلار بدست آورد.
اين اپراتور ليبيايي در نظر دارد طي يک سال سرمايه گذار ي۸۷ ميليون دلاري را براي گسترش اين شبکه انجام دهد در اين قرارداد سازمان امنيت اجتماعي اين کشور ۲۰ درصد سهام را به خود اختصاص داد.
از تعداد کاربران اين کشور اطلاع دقيقي در دست نيست.
روندا در حال حاضر دو اپراتور دارد که بخش اعظم کاربران به اپراتورMTN تعلق دارد و از تعداد کاربران “رواندا تل” دومين اپراتور اين کشور آمار دقيقي در دست نيست.
۱۳۴/۱۴

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا