موبايل بانکينگ هزينه هاي بانکي را به شدت کاهش مي دهد

يک کارشناس بانکداري الکترونيک در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به لزوم برنامه ريزي و تلاش لازم براي اجرايي شدن موبايل بانکينگ در کشور ،اظهار داشت: براي بقا در دنياي رقابت بانکداري نوين لازم است بانک‌ها به مديريت بهينه هزينه هاي لازم جهت بهره گيري فناوري‌هاي مختلف توجه کنند و با بکارگيري بهترين …

يک کارشناس بانکداري الکترونيک در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به لزوم برنامه ريزي و تلاش لازم براي اجرايي شدن موبايل بانکينگ در کشور ،اظهار داشت: براي بقا در دنياي رقابت بانکداري نوين لازم است بانک‌ها به مديريت بهينه هزينه هاي لازم جهت بهره گيري فناوري‌هاي مختلف توجه کنند و با بکارگيري بهترين روشها، کمترين هزينه را براي بانک ايجاد کنند.
فرنود حسني گفت: بسياري از بانکها، سرويسهاي مبتني بر تجارت سيار را تنها جهت رقابت و حفظ و نگهداري مشتريان سودآورشان ارايه مي دهند، و آنها به اين باور نرسيده اند که بهره برداري از تکنولوژي موبايل بانکينگ بايد در تمامي ابعاد بازاريابي، توزيع و راهبردهاي فناوري، صورت گيرد.
وي افزود: اين امر بدون ترديد به بانک‌ها در جهت بالارفتن مقادير ورودي‌هاي جديد پول و ورود به بازارهاي جديد پولي کمک خواهد کرد.
به گفته حسني، استفاده از موبايل بانکينگ ، هزينه بانکي را به شدت کاهش مي دهد و از سوي ديگر رضايت مشتريان را به جهت دسترسي آسان به تراکنشهاي مالي در هر زمان و مکان با کمترين ابزار ممکن (تنها يک دستگاه تلفن موبايل) به جاي انتظار در صف گيشه بانک در ساعات کاري به نحو فزآينده‌اي فراهم مي آورد.
اين کارشناس بانکداري الکترونيکي با بيان اينکه “بانکهاي کشور (اعم از دولتي، خصوصي و موسسات مالي) بايد در راستاي ايجاد يک زيربناي مشترک اطلاعاتي با يکديگر همکاري کنند”، ادامه داد : اين روش به بانک ها در راستاي فايق آمدن بر ريسکهاي موجود در بانکداري و پرداختهاي خرد،کمک مي کند.
وي گفت:اين همکاري بدليل تقسيم هزينه ها در بين بانکهاي مختلف، هزينه هر بانک را براي بهره‌گيري از بانکداري الکترونيک و سيار کاهش مي دهد.
حسني با بيان اينکه “فناوري يک عامل اساسي موفقيت درصنعت بانکداري موبايلي است”، خاطرنشان کرد: اين استراتژي بر اساس مشارکت بانکها، اپراتورهاي موبايل و شرکتهاي ارايه دهنده فناوري بايد مورد توجه قرارگيرد.
وي افزود: همگامي و ايجاد توان فزاينده به جاي رقابت منفي باعث مي‌شود بانکها بازگشت سريع سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده براي استفاده از تکنولوژي را تجربه کنند.
حسني با تاکيد بر اينکه سرويسهاي منطبق بر تکنولوژي از جمله بانکداري سيار، بايد بطور پيوسته انتظارات متغير مشتريان را پوشش دهند، اظهار داشت:اين امر جز با ارتباط دائم با مشتريان ميسر نمي‌ شود و نيازمند مديريت ارتباط با مشتري آگاهانه است.
۱۲۸/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا